چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

امروز مطالبی همچون تغییرات نرخ دلار در اولین روز هفته، رشد فروش 1176 درصدی در این نماد!، تحلیل سهام فملی 25 فروردین 1403، ورود و خروج سهامداران درصدی 25 فروردین 1403، تعلیق در کمین این نمادها، مراقب باشید!، با سودسازترین نمادها در روز منفی بورس آشنا شوید؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

خرید و فروش در بسیاری از بازار‌ها نظیر خودرو، مسکن و سکه، کاملا تحت تاثیر نوسانات ارزی است، به گونه‌ای که قیمت‌ها در کم‌ترین زمان ممکن با دلار تلگرامی 65 هزار تومانی هماهنگ می‌شوند و توجهی به مرکز مبادله ندارند!

آمارهای جدید نشان می دهد واردات نفت خام چین در ماه مارس 6 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش یافت، آن هم در شرایطی که واردات نفت خام در سه ماهه اول سال گذشته در بحبوحه حجم بالای نفت خام روسیه به چین ثابت بود.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز جمعه هشدار داد که ممکن است 600 هزار بشکه در روز از ظرفیت پالایشگاه‌های روسیه در سه ماهه دوم در نتیجه حملات پهپادهای اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه خاموش شود و به طور بالقوه بازارهای سوخت جهانی را بر هم بزند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دبیرخانه اوپک، ایران در ماه مارس (اسفند - فروردین) 28 هزار بشکه بیشتر از فوریه 2024 (بهمن - اسفند) نفت تولید کرده است و پیشتاز تولید نفت در میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به حساب می‌آید.

شرکت بهمن موتور جزئیات طرح تبدیل اختیاری فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم به ریسپکت2 را اعلام کرد.

کارخانه احیاء شماره 2 شرکت احیاء استیل فولاد بافت در اردیبهشت‌ماه 1403 با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مسکوت ماندن سیاست بانک مرکزی در قبال استفاده از ریال آفشور در معاملات با کشورهای عراق و افغانستان که بارها و بارها از سوی مقامات ارشد بانک مرکزی مورد تاکید قرار گرفت و اما اجرایی نشده است؛ در حالیکه دو بازار عمده صادراتی کشور یعنی عراق و افغانستان به دلیل سیاست های بانک مرکزی در بازگشت ارز صادراتی عملا با کاهش صادرات مواجه شده اند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران با حمایت همراه اول عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیایی قرقیزستان را از آن خود کرد.

با استفاده از پتانسیل‌های موجود، ظرفیت سازی برای جذب سرمایه‌ها و تکنولوژی خارجی و به اجرا گذاشتن سیاست‌های صحیح در راستای بازطراحی تجارت انرژی کشور در دولت سیزدهم به فروش حداکثری نفت و گاز کشور مبادرت کردیم. این امر رشد اقتصادی بالایی را رقم زد که اخیراً صندوق بین المللی پول نیز آن را اعلام کرد و بیشترین رشد اقتصادی در بین کشور‌های دنیا پس از هند را کسب کردیم.

خاتمی گفت: باگسترده‌ترشدن صنعت ارزهای‌دیجیتال، فعالیت‌های کلاهبرداری در این زمینه بیشتر شده است و طبیعی است که این مسئله می تواند باعث بیشتر شدن بی ا‌عتمادی دراین حوزه شود. توکن دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) می تواند اعتمادسازی را دوباره به جامعه ارزدیجیتال بازگردانده، و باعث گسترده ترشدن صنعت رمز ارزها شود. اما توکن دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) چیست؟ توکن‌های دارایی دنیای واقعی چگونه...

قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در فضای مجازی نوشت: رئیس مرکز ملی بهبود محطی کسب و کار وزارت اقتصاد اگر سیاست های دولت را قبول ندارد حتما برایش تصمیم بگیرند....

تصمیم اخیر دولت برای قطع سهمیه بنزین شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی مانند اسنپ، موجب نگرانی‌هایی در میان شهروندان و فعالان این صنعت شده است. این اقدام، که به نظر می‌رسد در پاسخ به مسائل ناترازی مصرف بنزین و تلاش برای کاهش هزینه‌های دولتی اتخاذ شده، می‌تواند تبعاتی برای اقتصاد و امنیت انرژی کشور داشته باشد.

به طرق مختلف باید تلاش کنیم که از جذابیت رکود سرمایه بکاهیم و سرمایه‌ها را به سمت بخش‌های مولد اقتصاد کشور سوق دهیم.

بهشتی‌نژاد: توسعه کمی و کیفی نمایندگان، بهبود تجربه مشتری با رویکرد خدمت بهنگام و توانمندسازی کارکنان و توسعه فرهنگ سازمانی از عمده استراتژی‌های شرکت در سال جاری خواهد بود.