چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر تغییر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در بعضی از اکانت‌های ضددولت، پیگیری‌ها نشان میدهد که این خبر غیرواقعی است.

امروز مطالبی همچون توقف 5 نماد و یک نماد عرضه اولیه در پایان معاملات فردا، زمان پرداخت سود و برگزاری مجمع توسط این نماد‌های مهم، رشد فروش بیش از 100 درصدی در این نماد، غنوش و ادامه رشد فروش‌های عجیب و غریب | کدام نماد بدترین عملکرد را داشت؟، قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند برنامه توسعه صادرات ال‌ان‌جی روسیه به خطر افتاد، طلای سیاه چند دلار شد؟، کاهش 30 درصدی سفر زمینی به ترکیه در نوروز، اصلی‌ترین چالش اقتصاد کشور در 1403 و یک کارگر برای خرید پژو چند سال باید پس‌انداز کند؟ را در بر دارد.

در 15 حراج سال گذشته جمعا هزار و 839 کیلو شمش طلا عرضه و به فروش رفت که در نهایت حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان نقدینگی جمع آوری شد.

امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار، قیمت دنا میلیاردی شد + عکس، سود کجاست که به حساب سهامدار واریز نشده است؟ + حاشیه مجمع، قیمت نفت 90 دلاری! | آیا این اتفاق ماندگار است؟، مهمترین دلایل افزایش قیمت طلا و سکه | هشدار احتیاط برای سود بیشتر در این بازار، برنامه تزریق سنگین پول به هند توسط بلک استون!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند تداوم افزایش قیمت سکه در بازار تهران، از بازار جهانی طلا چه خبر؟، نرخ دلار در مرکز مبادله ثابت ماند، افزایش غیرمنتظره حقوق و دستمزد در آمریکا، توافق ایران و ترکیه برای تبادل برق و تعلیق یک شرکت خدمات مسافرت هوایی به علت گران‌فروشی را در بر دارد.

همتی خطاب به رئیس جمهور نوشت: احساس مردم از انچه که برسر سفره آنها آمده و درحال وقوع است، مؤید رها شدگی اقتصاد است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو در بیانیه‌ای از اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، ضمن حمایت از آرمان‌های مسلمانان جهان، بار دیگر انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به نمایش بگذارند.

مدیرکل امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: بعد از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی به طور محسوس اتفاقات مثبتی در عملکرد شرکت‌ها مشاهده شده به عنوان مثال تعداد شرکت‌های سود ده و یا شرکت‌هایی که زیان انباشت آن‌ها کم شده روندی صعودی داشته است.

از مرداد 1400 تا فروردین 1403 نرخ رشد سکه در دولت رئیسی به 291 درصد رسیده است.

قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در ایران و جهان موضوع مهمی است که برای ورود به این بازار، بد نیست اطلاعاتی از آن داشته باشیم. در ایران چالش‌های زیادی پیش پای توسعه صنعت بلاکچین و رمزارز وجود داشته و این پالش‌ها و موانع باعث شده کشورهای همسایه گوی سبقت در توسعه این صنعت که می‌توان آن را یکی از بهترین راهکارهای برون‌رفت از شرایط توریم و تحریمی در اقتصاد دانست، از ایران بگیرند.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند بورس سبزپوش بسته شد، رشد نرخ دلار در بازار آزاد و ثبات در مرکز مبادله، از سامانه نیما چه خبر؟، اونس طلا در بازار جهانی چند دلار شد؟، روند افزایشی نفت ملایم شد، تابستان امسال نفت چند دلار می‌شود؟، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در 1402 را در بر دارد.

حق بیمه شخص ثالث به صورت پایه سالیانه با سقف تعهدات بدنی یک میلیارد و 600 میلیون تومانی و همچنین تعهدات مالی 40 میلیون تومانی برای خودرو‌هایی نظیر پراید و پیکان حدود 4 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است.

نمیتوان پذیرفت که دولتمردان برای اجرای یک قانون، سریع دست به کار شوند و برای قانون دیگر، وقت کشی کنند تا دود آن به چشم مردم برود و توانی برای خرید خودرو‌های چند صد میلیونی داخلی نداشته باشند.

بازار طلا و سکه تهران در ادامه روند صعودی روز‌های پس از تعطیلات نوروز، امروز نیز با کانال شکنی سکه همراه بوده است. به گونه‌ای که برای اولین بار در اقتصاد ایران، بهای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قله 43,300,000 تومان رسیده است!