سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت نیازمند تامین مالی به منظور پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای هستند و بانک رفاه کارگران می‌تواند همیار ارزشمندی برای این منظور باشد.

به گفته سخنگوی شورای رقابت؛ بر اساس اصلاحات جدید، از این پس نظارت شورا در خصوص محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی بوده و وزارت صمت مکلف است قیمت‌های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را راسا ابلاغ نماید و چنانچه در نحوه اجرا شاهد ایراد باشیم، شورا ورود خواهد کرد.

ترکیه از سال 2019 به بعد درگیر تورم پایدار و دو رقمی‌شده است، روندی که تحمل هزینه‌های زندگی را برای خانواده‌ها در سرتاسر ترکیه بسیار دشوار ساخته است و بانک مرکزی این کشور با هدف انقباض اقتصادی و کاهش شتاب رشد تورم، نرخ بهره را چندین بار افزایش داده است.

کارگاه تخصصی «ترندهای فناوری و نوآوری در رهبری» با رویکرد رهبری سازمانی با نگاه به تازه‌های فناوری و نوآوری، توسط تیم‌های منابع انسانی و آکادمی ایرانسل، برگزار می‌شود.

آیین ملی چوگان ایران، هفتم و هشتم دی ماه به میزبانی و حمایت شرکت کرمان موتور و ارگ جدید بم برگزار گردید و چهار تیم برتر کشور از استان‌های تهران، اصفهان و کرمان به مناسبت برگزاری این آیین در شهرستان بم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس‌جمهور چین در سخنرانی در شب سال نو میلادی، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورش اذعان کرد که مشاغل چین با مشکل مواجه هستند و جویندگان کار دریافتن کار مشکل دارند.

دولت روسیه با هدف مهار قیمت تخم‌مرغ که تا 60 درصد افزایش داشته است، عوارض گمرکی این ماده غذایی را لغو کرد.

فیدلیتی برآورد کرد که شبکه اجتماعی «ایکس» اکنون کمتر از یک سوم پولی ارزش دارد که ایلان ماسک، برای خرید آن پرداخت کرد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد تحویل گاز به بخش‌های فولاد، پتروشیمی و سیمان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال به‌ترتیب 11، 10.5 و 17 درصد افزایش یافته است.

قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (دوم ژانویه) با حمایت از چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در سال 2024 توسط فدرال رزرو افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر آمارهای اقتصادی این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد چشم‌انداز نرخ‌های آمریکا هستند.