سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

در نشست مشترک میان مدیرعامل بانک شهر و شهردار کلانشهر مشهد، دوطرف بر افزایش همکاری ها با هدف بهره مندی شهروندان از خدمات برتر شهری و بانکی تاکید کردند.

با اقدامات انجام شده در گروه صنعتی ایران‌خودرو، پس از ارسال و انجام آزمون از نمونه قطعات یدکی مشمول استاندارد اجباری با محوریت محصول تارا، شرکت ایران خودرو موفق به دریافت گواهی‌نامه‌های استاندارد لازم برای ورود قطعات یدکی به روسیه شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی سازمان ملی استاندارد را عامل اصلی صدمه به خودرو و سرنشینان در تصادفات جاده ای دانست و تاکید کرد: حضور موثر اداره استاندارد از ابتدا تا پایان فرآیند تولید خودرو و نظارت جامع و کامل بر استانداردها برای صدور مجوز تولید ضرورت دارد.

دکتر مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به همراه جمعی از مدیران این مجموع، از کارخانه کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهرستان بم بازدید کردند.

با گذشت نه ماه از سال، بررسی تورم کالا‌های مصرفی در سفره مردم از تورم چند ده درصدی خبر می‌دهد؛ برای نمونه، تغییرات قیمت گوشت در یک سال اخیر نشان می‌دهد، در این مدت قیمت گوشت گوسفند بیش از 130 درصد افزایش داشته است، در حالی که در سال جاری، میلیون‌ها دلار برای واردات نهاده دامی و گوشت قرمز از کشور خارج شده است.

مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، برنامه‌های این شرکت در هفته مقاومت و چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان را اعلام کرد.

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران، از راهبرد این شرکت برای تولید محصولات زنجیره پایین‌دست خبر داد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ترازنامه‌های بانکی در امر نظارت بر عملکرد بانک‌ها، ابزاری لازم اما ناکافی است، بانک مرکزی را مکلف کرد، میزان اثربخشی امهال تسهیلات بانکی از سوی بانک‌ها در تولید را بررسی و در صورت عدم تحقق اهداف مورد نظر نسبت به تجدیدنظر در این زمینه اقدام کند.

روایت جالب کارآفرینی که با فروختن پیکان 57، تبدیل به تولیدکننده‌ی آینه بغل خودرو شد.

نشست فصلی مدیران ستادی و شعب شرکت بیمه سرمد با حضور سید محمدمهدی بهشتی‌نژاد برگزار شد.

کسری صادرات مقابل واردات بازهم رکورد زد؛ این چکیده حال و روز تجارت خارجی کشورمان است. به گونه‌ای که در مقابل بیش از 26 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی، بیش از 48 میلیارد دلار واردات به ثبت رسیده است که نشان از ناترازی تجاری دارد.

یک کار آفرین در صنعت طلا و جواهر با بیان این که رونق در این صنعت نیازمند حمایت دولت است گفت: یکی از راهکارهای موثر در این زمینه از میان برداشتن موانع صادرات و واردات است.

شرکت بهمن دیزل انواع کامیون فورس و امپاور و کشنده امپاور و مینی بوس پگاسوس را نقدی عرضه می‌کند.

با آغاز همکاری‌های بانکی ایران و اوراسیا، خط اعتباری مشترک ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران جهت تامین مالی واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور گشایش می یابد.

جمعی‌از اعضای جامعه‌المصطفی خراسان رضوی از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بازدید کردند.