سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه سایپا با بیان اینکه تولید خودروهای برقی نیازمند حمایت سیاستگذاران، اعطای مشوق‌های مالی، در نظر گرفتن معافیت مالیاتی و تدوین نقشه راه است، گفت: گروه خودروسازی سایپا برای ورود به صنعت خودروهای برقی و حرکت در این مسیر جهانی، آماده شده است.

پارکبانی یا ولت پارک شغلی است که افراد در آن معمولا خودروهای لوکس را برای مشتریان پارک می‌کنند.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند افت بورس در اولین روز هفته، کاهش قیمت انواع سکه، این خودرو‌ها از معاینه فنی معاف شدند، افزایش خرید طلا در هند، پولشویی و عرضه ارز قاچاق در برخی از پلت‌فرم‌ها، گرانی قیمت گاز و برق در اروپا و برآورد ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال را در بر دارد.

امروز مطالبی همچون قیمت یورو امروز افزایش یافت، دلیل سبزپوشی خودرویی ها در روز افت شاخص چه بود؟، رکوردشکنی سه نماد در فروش، قیمت انواع خودرو در بازار امروز، کدام نماد‌ها ورود پول حقیقی داشتند؟، وضعیت مطالبات شپدیس از دولت به کجا رسید؟، قیمت سهام عدالت امروز چقدر شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات با همراهی مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول اعلام شد.

با حکم دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، حمید علی‌آبادیان، به عنوان مدیرحوزه مدیرعامل و مدیر گروه روابط‌عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، منصوب شد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: دولت و فعالان اقتصادی عراق با مذاکراتی که انجام داده‌اند در تلاش برای حل رابطه دینار و دلار در ارتباط با ایران و دیگر کشورها هستند. در این زمینه مذاکراتی بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی عراق انجام شده است.

هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی امروز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته 30 میلیون و 220 هزار تومان قیمت خورد.

قیمت هر اسکناس دلار امروز در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران تغییر قابل توجهی نسبت به روز کاری گذشته نداشت.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به فروکش شدن جو روانی حادثه تروریستی کرمان و نوسان در بازار ارز، می‌توان کاهش قیمت و بازگشت دلار به کانال قبلی را در هفته جاری پیش‌بینی کرد.

بانک مرکزی فرانسه از ورشکستگی و به تعطیلی کشیده شدن بیش از 55 هزار شرکت و موسسه در سال 2023 خبر داد.

شرکت هواپیمایی ارزان قیمت و پرتقاضای مجارستانی که بیش از یکصد پرواز در هفته به و از سرزمین‌های اشغالی داشته است، پروازهای خود را به این رژیم تا پایان مارس آینده تمدید کرد.

وزیر دارایی انگلیس تایید کرد که اوضاع دریای سرخ و تغییر مسیر بسیاری از کشتی‌ها می‌تواند بر اقتصاد انگلیس تاثیرگذارد.