سه‌شنبه 19 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

کشتی آرای یادآور شد: کاهش قیمت سکه و طلا باعث شد تا امروز شاهد افت حباب سکه باشیم. به گونه ای که دیروز هر قطعه سکه حدود یک میلیون و 500 هزار تومان دارای حباب بود ولی امروز حباب سکه با 400 هزار تومان کاهش، به یک میلیون و 100 هزار تومان رسید.

در شرایطی که در روزهای گذشته نرخ ارز در بازار غیررسمی با افزایش مواجه شده بود، امروز این روند با تغییر همراه شده و در حال حاضر نرخ دلار مسافری در کانال 27 و نرخ دلار توافقی نیز در کانال های 29 و 30 هزار تومان خرید و فروش می شود.

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی گفت: راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی نقش موثری در شفاف سازی اطلاعات دارد که البته دولت باید در کنار آن برای اقتصاد‌های زیر زمینی و قاچاق هم تمهیدات لازم را در نظر بگیرد

درحالی که در فروردین ماه رشد نقدینگی منفی بوده، به نظر می‌رسد سیاستهای پولی برای کنترل کوتاه مدت تورم نباید منجر به کاهش سرمایه در گردش بخش تولید شود.

گروه بهمن از حضور ویژه خود در نمایشگاه بین المللی شهر تبریز خبر داد.

مدیرعامل بانک ملت در بخشنامه ای خطاب به شعب این بانک در سراسر کشور، حداکثر زمان پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان را پس از تکمیل پرونده، 15 روز اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از نوسازی 10هزار دستگاه تاکسی با محصول سورن پلاس دوگانه سوز گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری خبر داد.

وزیر کشور ضمن استقبال از اقدامات هوشمندانه همراه اول در حوزه راهکارهای سازمانی، از نزدیک با سرویس‌های کیف پول همراه و شبکه هوشمند توزیع کالاهای اساسی کشور آشنا شد.

پژوهشگر اقتصادی گفت: بخشی از تاخیر افتادن صدور مجوز‌ها نیاز به اراده دولت برای اجرا دارد. دولت با ذی نفعان باید مقابله کند تا مجوز زدایی در برخی بخش‌ها اثر سو نداشته باشد؛ از طرف دیگر خود وزارت اقتصاد نیز باید نسبت به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر درگاه واحد صدور مجوز اقدام کند تا همه مجوز‌ها ذیل این درگاه صادر شوند و سازوکار فانتزی نداشته باشد.

به دنبال افزایش شدید دما رکورد تاریخی مصرف برق کشور آن‌هم در روزهای آغازین تابستان شکسته شد؛ رکوردی که البته با مدیریت بار مصرف برق همراه بود و به همین دلیل نه تنها به پایداری شبکه برق سراسری آسیبی وارد نشد، بلکه برق بخش خانگی نیز با حداکثر ظرفیت تأمین شد.

گروه خودروسازی سایپا، در سال جاری موفق شد، 108 هزار و 163 دستگاه خودرو را به متقاضیان محصولات این مجموعه تحویل دهد.

به منظور اجرای برنامه جامع عملیاتی سال جاری، چهارمین گردهمایی روسای شعب استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، با اشاره به همکاری وزارت صمت برای احداث پارک علم و فناوری و استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها، گفت: تدوین سیاست‌های صنعتی کشور به ویژه در موضوع حمل و نقل یکی از اقدامات وزارت صمت است.

صنعت داروسازی کشور در ماه های گذشته با انبوهی از مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم کرده و این مشکلات فرایند تولید و عرضه را در این صنعت سخت تر کرده است؛ مشکلاتی که تقریباً با محدودیت های برقی بی ارتباط است ولی از قرار معلوم باید پشت کلیدواژه قطعی برق پنهان شوند!