سه‌شنبه 19 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

سفیر چین در سوریه از آغاز روند رو به رشد مشارکت کشورش در بازسازی سوریه خبر داد، در عین حال دمشق 100 دستگاه اتوبوس دیگر به عنوان کمک از طرف چینی دریافت کرد.

قیمت نفت برنت پس از سقوط شدیدی که روز گذشته در واکنش به تصمیم اوپک پلاس داشت، ابتدای معاملات روز جمعه را با افزایش آغاز کرد.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: نبود شفافیت مالی و اطلاعاتی و نداشتن سازوکار تامین مالی مشخص، از جمله مشکلات واحد‌های صنفی صنعت پوشاک است.

با وجود اینکه وزارت صمت «طرح خرید شفاف» را برای جلوگیری از قیمت گذاری کاذب روی کالا و همچنین جلوگیری از طرح تخفیفات اغواکننده اجرا کرد، اما در مواردی تخفیفات بی پایه و اساس یا همان تخفیفات اغوا کننده به فروشگاه های زنجیره ای بازگشته است.

رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری در مادرید گفت که بهای تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت همه‌جانبه از اوکراین واقعاً بالاست.

در حال حاضر نزدیک به 14 میلیون دستگاه pos در کشور فعال است، این در حالی است که در سال گذشته بنا بر اظهارات مسئولان سازمان امور مالیاتی، 3.5 میلیون اظهارنامه به این سازمان ارائه شده است.

وزارت امور خارجه قطر روز پنجشنبه از حمایت مالی 60 میلیون دلاری این کشور از ارتش لبنان خبر داد.

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که سیاست‌های اقتصادی کنترل نشده غرب دلیل بر هم خوردن تعادل بازار مواد غذایی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی فرارسیدن روز صنعت و معدن را به تمامی فعالان و دست‌اندرکان این حوزه تبریک گفت.

سه سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرستان سیاهکل افتتاح شد.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دهمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.