سه‌شنبه 19 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

ایرانسل با جدیدترین راهکارهای سازمانی و خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا، در نمایشگاه شهر هوشمند حضور دارد.

صنعت ورزش، با فراهم آوردن امکانات پیشرفته و قابل دسترس، تجهیزات، کالا، خدمات و حمایت های مالی، نقش مهمی در توسعه ورزش و اقتصاد کشور دارد. ورزش به عنوان فرصتی بی بدیل می تواند منجر به برند سازی و مطرح‌شدن برندهای صنعتی در بین عموم جامعه شود. در این میان نمایشگاه ها به عنوان ویترینی بزرگ و جذاب در توسعه ی بازاریابی محصولات نقش مهمی در توسعه این صنعت دارند.

فاطمی امین گفت: برای حذف قرعه‌کشی چند کار باید انجام شود که نخستین آن ارتقای تولید است، زیرا عدم تعادل بین عرضه و تقاضا با عرضه 900 هزار دستگاهی در سال گذشته و در مقابل تقاضای بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاهی سبب شده که شکافی ایجاد شود و بازار خودرو متلاطم گردد.

همراه اول به‌همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود با محوریت هوشمندسازی و شعار لمس جهان دیجیتال در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران حضور می‌یابد.

در خرداد ماه سال جاری عرضه محصولات بنزینی و دیزلی شرکت نفت ایرانول در بازارهای داخلی 20درصد افزایش یافت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از شرکت دانش‌بنیان ماهان صنعت سیستم، بر استفاده از روش‌های متنوع تامین مالی برای تسریع در پیشبرد اهداف توسعه‌ای تاکید کرد.

علی صابری کارشناس امور بانکی معتقد است، سهم بالای درآمدهای ناشی از تسهیلات و رقابت برای جذب سپرده، باعث تمرکز و توجه بیشتر بانک به سپرده گذاران شده است؛ موضوعی که در دوره های کوتاه مدت، موجب این تصور شد که منافع اصلی حاصل از کسب و کار بانک به سپرده گذار می رسد و سهامدار بی بهره می ماند.

مردمی سازی یارانه و آزادسازی نرخ بر بهره وری تولید اثر گذار است و آزادسازی نرخ به طور کامل باید اتفاق بیفتد تا اختلاف ارز ترجیحی و آزاد منجر به سودجویی نشود، اما در کل با پرداخت یارانه به مردم، حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت شاهد رونق در بخش‌های مختلف کشاورزی خواهیم بود.

عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در نیشابور آغاز شد.

فدرال رزرو اعلام کرد؛ پس انداز خانواده‌های آمریکایی در پایان ماه آوریل به حدود 815.3 میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم پیش از شروع اپیدمی کرونا است.

داده‌ها نشان می‌دهند که حجم معاملات نقدی بیت‌کوین از زمان اوج اخیر خود تقریبا 60 درصد کاهش یافته که بیانگر کاهش شدید فعالیت است.

قیمت طلا امروز جمعه کاهش یافت و در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت زیرا سیاست‌های پولی تهاجمی بانک‌های مرکزی بزرگ و افزایش ارزش دلار آمریکا، سرمایه‌گذاران را از شمش به قیمت دلار دور نگه داشت.

اوپک پلاس روز پنج شنبه در پایان دیدارهای دو روزه خود، اعلام کرد به افزایش تولید نفت برنامه ریزی شده در اوت پایبند می ماند اما از صحبت درباره سیاست نفتی پس از سپتامبر، اجتناب کرد.