سه‌شنبه 19 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

تابستان امسال برای بسیاری از کشور‌های اروپایی به ویژه فرانسه و آلمان سال سختی به لحاظ تأمین انرژی پایدار خواهد بود؛ سالی که به واسطه جنگ روسیه و اوکراین محدودیت‌های فراوانی را در حوزه انرژی به این کشور‌ها تحمیل کرده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو امضای تفاهم نامه تاسیس پارک علم و فناوری خودرو و تسریع در بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را عاملی برای افزایش کیفیت، عمق داخلی سازی و کاهش هزینه در زنجیره ارزش خودرو دانست.

دولت ژاپن اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در ماه مه به 2.6 درصد افزایش یافت و این رقم برای اولین بار در چهار ماه گذشته رکورد زد.

«کارت‌خوان نداریم» یا «کارت‌خوان خراب است» از جمله ترفندهایی برای فرار از مالیات است که امروزه در تعدادی از اصناف پردرآمد مثل مراکز درمانی، دفاتر وکلا و مطب پزشکان تکرار می‌شود.

امروز مطالبی همچون مقایسه عملکرد 3 ماهه 16 نماد پتروشیمی، از واردات خودرو چه خبر؟، سهامداران زاگرس بخوانند، مجمع بوعلی 1401 | هر سهم چقدر سود تقسیم کرد؟، لیست جدیدترین افزایش سرمایه‌های منتشر شده | افزایش سرمایه 167 درصدی نماد، فاسمین چه زمانی سود پرداخت می‌کند؟، بدترین عملکرد بیت کوین، پیش بینی بورس | کانال 1.5 میلیون واحدی از دست می‌رود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

کارشناس مسکن معتقد است دولت به جای توقف پرداخت وام مسکن روستایی با تسهیلات کلانی که منجر به رشد و تولید و اشتغال نمی‌شوند، باید مقابله کند. مقاوم سازی واحد‌های آسیب پذیر اهمیت بسیاری دارد و باید این مهم قبل از وقوع حادثه انجام شود.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در پیامی ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله هرمزگان، از ارایه خدمات ویژه به خودروهای آسیب دیده در این حادثه دلخراش خبر داد.

رکورد تاریخی اوج بار با رقم مصرف 67 هزار 200 مگاوات شکسته شد.

معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا گفت: خودروهای ناقص در گروه سایپا از ابتدای سال جاری از موجودی حدود 43 هزار دستگاه به کمتر از هشت‌هزار و 200 دستگاه رسید.