جمعه 20 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

سود سهام عدالت سال گذشته در دو نوبت واریز شد، اما به‌دلیل واریز نکردن سود توسط 4 شرکت، مابقی واریزی به حساب سهامداران به تعویق افتاد. حال بر اساس اعلام مسئولان، سود سهام عدالت حداکثر تا پایان آذرماه امسال واریز خواهد شد.

محمدرضا خواجه، نایب رییس انجمن علوم و فنون غلات کشور با تاکید بر اینکه طرح هوشمندسازی نان در عمل شکست خورد، علت و شرایط بیماری زا بودن نان را نیز واکاوی کرد.

کاهش تولید و فروش شرکت‌های معدنی بسیاری از فعالان اقتصادی را نگران کرده است دراین میان نیز دولت نیز به جای حمایت، با وضع قوانین و عوارض های مختلف، قطعی های مکرر برق و پیمان سپاری ارزی آسیب مضاعفی به معادن وارد کرده است که ادامه این روند شرکت های معدنی را می تواند وارد بحران کند.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور، پیش بینی کرد بازار سرمایه با تغییرات درست در حال انجام تا پایان سال جاری تقویت خواهد شد.

سخنگوی دولت به ماجرای وام میلیاردی عشقی در شبکه اجتماعی ایکس واکنش نشان داد.

ایرانسل با رویکرد نقش‌آفرینی در توسعه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، در نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار (KITEX 2024)، حضور دارد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با بیان این که بودجه 1404 حرفه‌ای و تخصصی خواهد بود، در مورد افزایش حقوق گفت: سعی داریم حقوق را 20 تا 40 درصد افزایش دهیم؛ البته سقفی را برای مدیران در نظر می‌گیریم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی خواستار برخورد با بانک‌های متخلف در دریافت تضامین از متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شد.

ساخت مسکن‌های 25 متری مناقشات زیادی بین سازندگان بخش خصوصی و دولت راه انداخت این درحالی است که هفته گذشته کلنگ زنی این خانه‌ها در اطراف تهران سروصدای زیادی به پا کرد و مجددا محل بحث طرفداران و مخالفان طرح مسکن اقتصادی شد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ضمن اعلام آخرین تغییرات قیمت خرید شیر خام، از ضرر 2 هزار تومانی این صنف در فروش هر کیلوگرم شیر، خبر داد.

کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با تابناک جزئیات مصرف بنزین روزانه کشور در تعطلات هفته قبل (تاریخ 10 تا 16 شهریور امسال) را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نمی‌شود از یک طرف در برنامه هفتم توسعه، رشد 8 درصدی را هدف‌گذاری کنیم اما حقوق کارگران که مهمترین عامل دست‌یابی به این هدف هستند را نادیده بگیریم.

ننگ ویژه‌خواری بورسی‌ها صرفاً بر پیشانی این سازمان نیست و متوجه دولت قبلی (دولت روحانی) نیز است چراکه با دستگاه‌های عریض‌وطویل و سمت‌های مختلف، باید مراقبت می‌کردند تا حقوق مردم چنین ضایع نشود.

امروز قیمت سکه ثابت ماند و قیمت طلا بالا رفت و ارزش هر گرم به 3,612,600 (سه میلیون و ششصد و دوازده هزار و ششصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.12 درصدی داشته است.