جمعه 20 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

شرکت کرمان موتور شرایط فروش اقساطی پیکاپ کی ام سی تی 9 - KMC T9 و KMC A5 را اعلام کرد.

رئیس اداره استاندارد زابل در شمال سیستان و بلوچستان از توقیف و جمع‌آوری 2 فرآورده غیر استاندارد و دارای نشان استاندارد جعلی در این شهرستان خبر داد.

صرفه‌جویی ارزی سالانه 500 میلیون دلاری از محل ممنوعیت واردات آیفون، بخشی از نیاز کشور در خصوص کالاهای اساسی و دارو را مرتفع ساخت.

«بانک مرکزی کشورمان در جدیدترین گزارش خود، متوسط قیمتی هر متر مربع مسکن در تهران در تیرماه سال جاری را 87.4 میلیون تومان اعلام کرد. این عدد از افزایش 1.8 درصدی در قیاس با ماه قبل حکایت دارد. در این رابطه، رصد برخی متغیر‌های داخلی و بین المللی حاکی از این است که همچنان باید انتظار تداوم ریل گرانی قیمت مسکن پایتخت را داشته باشیم. موضوعی که اتخاذ تدابیر جدی و ریشه‌ای از سوی دولت را می‌طلبد.»

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اینکه گفته می‌شود هیئت مدیره سازمان بورس برای خودشان وام تصویب و پرداخت کردند یک دروغ است.

انتشار آمار تسهیلات بیش از 91 هزار میلیارد تومانی بانک‌ها به کارکنان شان در سال گذشته قابل تقدیر است، اما سوال اینجاست که چرا رئیس کل بانک مرکزی صحبت‌های تیرماه سال گذشته را فراموش کرده و خبری از آمار تسهیلات دریافتی کارمندان بانک مرکزی نیست؟

با توجه به شنیده‌ها، به نظر می‌رسد که برخی واردکنندگان که از رویه واردات از محل صادرات خود برای واردات آیفون استفاده می‌کنند، برای فروش آیفون به نرخ بازار آزاد و فرار مالیاتی از دریافت مبالغ بیشتر خارج از فاکتور و فروش کمتر کالا استفاده می‌کنند.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از عدم واریز یک میلیون تومان به برخی بازنشستگان خبر داد.

خبر دستگیری رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تکذیب شد.

طبق گزارش سامانه کدال، درآمد پتروشیمی امیرکبیر در پنج ماهه نخست 1403 نسبت به مدت مشابه افزایشی 47 درصدی را نشان می دهد.

ویس کرمی گفت: در روز شنبه 142 میلیون لیتر و روز یکشنبه 138 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.

قیمت اسکناس دلار امروز در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران نسبت به روز کاری گذشته (سه‌شنبه) با افزایش اندک به 49 هزار و 340 تومان رسید.

مردم مراقب کلاهبرداری با ترفند افزایش سهمیه کارت سوخت باشند.

همتی نوشت: در دولت چهاردهم برای حذف رانتها آمده‌ایم و اجازه ویژه‌خواری به هیچکس نخواهیم داد.

در استان تهران به دلیل پایین بودن کیفیت دام زنده، از دیگر استان‌های کشور برای دسترسی به نوع مرغوب این محصول واردات انجام می‌شود. در این استان گوسفند زنده از 280 هزار تا 305 هزار تومان خریداری می‌شود. گوساله زنده نیز بین 180 هزار تا 190 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر ثبات قیمت ارز ادامه پیدا کند، بازار خودرو به طور قطع در نیمه دوم سال رکود شدیدتری را خواهد داشت.