جمعه 20 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قیمت خودرو امروز 15 شهریور 1403 مشخص شد. بررسی بازار نشان می‌دهد که امروز هم تخت تاثیر تعطیلات هفته جاری خرید و فروشی صورت نگرفته و تمامی بازار با روند ثابت به کار خود ادامه داده است. با نبود معامله‌گران بازار با روند ثابت باقی مانده و دستخوش تغییر نشده است.

غول خودروسازی آلمان یعنی فولکس واگن اعلام کرد که ممکن است به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه خود، حداقل دو کارخانه را در این کشور تعطیل کند و به طرح‌های امنیت شغلی پایان دهد.

امروز قیمت بیت کوین در بازار پایین آمده است و ارزش هر واحد به 57,250 (پنجاه و هفت هزار و دویست و پنجاه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 1.38 درصدی داشته است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی ایران در جریان معاملاتی که داشت بر مدار افزایش حرکت کرد و 49,340 (چهل و نه هزار و سیصد و چهل تومان) نرخ گذاری و معامله شد.

تورم ترکیه در ماه آگوست از 61.78 درصد به 51.97 درصد نزول کرد.

امروز قیمت سکه امامی به 43,600,000 (چهل و سه میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، بدون تغییر است. قیمت طلا اما شیب نزولی را تجربه کرد.

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه (5 سپتامبر) تغییر چندانی نداشت؛ زیرا سرمایه‌گذاران از انجام شرط بندی‌های بزرگ پیش از ارائه داده‌های حقوق و دستمزد ایالات‌متحده که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد میزان کاهش نرخ مورد انتظار در این ماه ارائه دهد، اجتناب کردند.

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی حاکی بر آرامش نسبی این بازار دارد. هر کیلو گرم گوشت مرغ 79 تا 91 هزار تومان به فروش می‌رسد.

واحدهای با مساحت 40 تا 90 مترمربع در میان سایر آپارتمان‌ها، بیشترین طرفدار را داشته‌اند و کمترین میزان معامله نیز به واحدهای با مساحت 190 تا 200 مترمربع و کمتر از 30 مترمربع اختصاص دارد. با این حال واحدهای با مساحت بیش از 200 مترمربع زیربنا همچنان متقاضیان خاص خود را دارد؛ چراکه نسبت به واحدهای 150 تا 200 مترمربعی بیشتر مورد معامله قرار گرفته‌اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی از تعلیق سایت «مستر بلیت» به دلیل گران‌فروشی خبر داد.

بررسی ها نشان می دهد بازار سنتی صادرات محصولاتی مانند پسته، زعفران، خاویار و فرش که در تمام ادوار تاریخ در انحصار ایران بوده، آسیب جدی دیده است. دلیل این آسیب ها با هدف برطرف کردن، نیازمند واکاوی است.

به تازگی نامه‌ای در فضای مجازی از سازمان بازرسی به وزیر اقتصاد منتشر شده است که نشان می‌دهد اعضای هیات مدیره سازمان بورس در مجموع 10.5 میلیارد تومان وام با نرخ 4 درصد و دوره بازپرداخت 10 ساله دریافت کرده اند. ماجرا چیست؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: پنج میلیون زائر در ایام دهه پایانی صفر به مشهد وارد شده اند که 80 درصد این سفرها با خودرو شخصی انجام شده است.

‌وزیر کار درباره دستمزد کارگران گفت: «کارگران برای دریافت دستمزد بیشتر و کارفرمایان برای پرداخت دستمزد کمتر چانه‌زنی می‌کنند، اما درکی که از بهره‌وری نیروی انسانی و نقش کارگران در بهره‌وری داریم، ما را به این سو می‌کشاند که به هر دو طرف مسئله نگاه کنیم.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از تبعیض در حق بیش از 4میلیون بازنشسته کارگری انتقاد کرد.