دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد با اعلام جزئیات عودت محصولات کشاورزی ایران گفت: درباره کیوی‌های برگشتی موضوع پیچیده شده و نمی‌دانیم که پشت پرده چه مسائلی مطرح است.

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

اول ژانویه 2022میلادی (12دی) عمر به جریان افتادن پول رایج یورو 20 ساله شد و همزمان با اینکه امروز زندگی روزمره 340 میلیون نفر از مجموع 19 کشور از 27 عضو اتحادیه اروپا به این پول واحد گره خورده است، بانک مرکزی اروپا از تصمیم این نهاد برای بازطراحی ظاهر اسکناس‌های یورو خبر داد.

امروز مطالبی همچون آخرین خبر از طرح بنزین در کیش و قشم، دلار آزاد ارزان‌تر شد، پیش بینی بورس فردا | همچنان فروشندگان دست بالا را خواهند داشت؟، ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟، بلاکچین چیست و چگونه در حال تغییر اقتصاد است؟، افزایش سرمایه 1052 درصدی شستا تصویب شد، خبری برای سهامداران شستا، تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی، تحلیل بنیادی تاصیکو | خالص ارزش دارایی‌های شرکت چقدر است؟؛ در سایت نبض...

بنا بر اعلام انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران، طبق قانون جدید معافیت مالیات بر ارزش افزوده شکر از بخش معافیت‌های مالیاتی حذف شده، بنابراین از تاریخ 13 دی ماه 1400 تولیدکنندگان بایستی نسبت به وصول 9 درصد بهای شکر در هر فروش اقدام و در موعد مقرر به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.

موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور اعلام کرد که بر اساس گزارش ها و مستندات موجود «شپشک سفید خرزهره» روی میوه کیوی در استان های شمالی کشور گزارش نشده است.

رئیس سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه طرح جدید یارانه بنزین ابتدا در کیش آغاز و در ادامه در قشم در یک دوره یک ماهه اجرایی خواهد شد گفت که بعد از ارزیابی و انجام بررسی‌ها در کل کشور اجرایی می‌شود و سهمیه 15 لیتری واریزی هم امکان استفاده دارد و هم قابلیت فروش به نرخ آزاد.

قیمت سکه امروز در بازار تهران با 150 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به 12 میلیون و 920 هزار تومان رسید.

فعالان بازار ارز در دومین روز هفته شاهد ثبات شاخص ارزی بودند. این در حالی است که در بازار آزاد ارز، نرخ دلار نسبت به ابتدای روز، با کاهش همراه بود.

در حدود بیست روز قبل، لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس ارائه شد. در این میان، با توجه به نبود ردیف بودجه برای تخصیص ارز ترجیحی یا همان دلار 4200 تومانی برای واردات کالا‌های اساسی، گمانه زنی‌ها در خصوص پرداخت یارانه نقدی به مردم در سال 1401 را بیش از پیش تقویت شد.

نماینده سابق مردم در مجلس معتقد است با به کارگیری کارت‌های اعتباری در چرخه صنعت گردشگری این صنعت از رکود خارج و سفر کردن نیز برای مردم تسهیل می‌شود.

انتظار می رود اوپک و متحدانش در نشست هفته جاری با افزایش بیشتر عرضه نفت موافقت کنند که منعکس کننده خوش بینی این گروه به تقاضای جهانی خواهد بود.

پیروزی بیت‌کوین با ورود سرمایه‌گذاران به این رمزارز در سال جدید قابل‌توجه است، هرچند نمودارهای یک ماهه ممکن است بخشی از درخشش این رمزارز را بیان نکنند اما بزرگ‌نمایی این اعداد و ارقام مطمئنا تصویر متفاوتی را نشان خواهد داد؛ رکوردهای جدید و پذیرش گسترده نهادی از دستاوردهای بیت‌کوین هستند.

روسیه با وجود این که در توافق اوپک پلاس از سهمیه افزایش تولید نفت بالاتری برخوردار است، در دسامبر موفق نشد تولیدش را افزایش دهد.

روزنامه هنگ‌کنگی ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) اعلام کردکه تسلا قیمت‌های خودرو چین خود را به دلیل تقاضای بیشتر برای دومین بار افزایش می‌دهد.