دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

با نزدیک شدن به پایان سال، مهلت مصوب از سوی مجلس شورای اسلامی به مرکز ملی بهبود و پایش محیط کسب و کار در زمینه ساماندهی به مجوز‌های شروع کسب و کار رو به پایان است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران از غیر واقعی بودن نرخ‌های اجاره بها در پلتفرم‌های مجازی خبر داد و گفت: بازار اجاره در شرایط آرام و ثبات نسبی قرار دارد و از دادستانی می‌خواهیم با عوامل آگهی‌های پشت‌بام خوابی و درج قیمت‌های غیر واقعی برخورد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تک نرخی شدن ارز که در لایحه بودجه سال آینده نیز آمده است به بهبود توسعه صادرات کمک می‌کند و ایران کانون وقطب (هاب) تجاری منطقه می‌شود.

شرکت بهمن موتور برای متقاضیان خودروی تجاری سبک، از روز یکشنبه 12 دی ماه به مدت چهار روز سه محصول خود را به فروش می رساند.

بهمن دیزل بزرگترین تجاری ساز کشور از فروش ویژه کامیون شیلر 6 تن خبر داد.

مراسم قرعه کشی پیش فروش هفت محصول ایران خودرو، با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار شد.

یک کارشناس با اشاره به کاهش پنج درصدی بیت‌کوین، گفت: قیمت بیت‌کوین در آخرین شب سال 2021 با کاهش مواجه شد و قیمت آلت‌کوین‌ها را هم با خود به پایین کشید و باعث شد ارزش بازار کل رمزارزها بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یابد.

مدیر پروژه کاروانسرای وکیل اعلام کرد: کار مرمت، احیاء و احداث کاروانسرای وکیل کرمان، پایان یافته و در صورت مساعد بودن شرایط، دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.

سال 2021 که رشد چشمگیر قیمتها فشار مصرف کنندگان بر تولیدکنندگان بزرگ برای افزایش بیشتر تولید را به دنبال داشت، سال پرچالشی برای اوپک پلاس بود اما سال 2022 می تواند سال خوبی برای این گروه باشد.

ابوظبی وابستگی خود به نفت و گاز را کاهش می‌دهد و در عین حال تمرکز خود بر صنعت ارزهای دیجیتال را با هدف تبدیل شدن به قطب پیشرو ارزهای دیجیتال در خاورمیانه افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه واگذاری سرخابی‌ها به شرط ارائه صورت‌های مالی است، گفت: صورت‌های مالی استقلال رسیده و پرسپولیس هم تا 15 دی باید صورت‌های مالی خود را ارائه کند.

تحلیلگران نفت با در نظر گرفتن موانعی که شیوع واریانت امیکرون برای احیای تقاضا برای سوخت ایجاد می کند و ریسک اشباع عرضه، پیش بینی قیمت نفت در سال 2022 را پایین بردند.

شرکت بلک بری اعلام کرد تا چهارم ژانویه (14 دی) دستگاه‌های بلک بری که با سیستم عامل بلک بری OS 7.1 یا نسخه‌های قدیمی‌تر و همچنین OS 10 کار می کنند، از خدمات کلیدی محروم خواهند شد.

تسلا بخشی از ارزش تریلیون دلاری خود را تا پایان سال آینده واگذار می‌کند.

بازار سهام سال 2021 را با کسادی به اتمام رساند اما همچنان رشد سالانه بازار سهام مشهود است.

معاون روابط کار وزیر کار با بیان اینکه تا کنون سه جلسه تخصصی کمیته مزد برگزار شده است، گفت: تا اسفند ماه 8 تا 9 جلسه برگزار می‌شود.