یک‌شنبه 27 خرداد 1403

تازه‌ترین خبر گروسی درباره وقفه در مذاکرات ایران و آژانس

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تازه‌ترین خبر گروسی درباره وقفه در مذاکرات ایران و آژانس

اقتصادنیوز: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد: به احترام عزاداری‌ها، مذاکرات با ایران وقفه کوتاهی دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز چهارشنبه به رویترز گفت که درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید ایران باعث توقف مذاکرات هسته‌ای با تهران بر سر بهبود همکاری با آژانس شده است.

خبرگزاری ریانوستی گزارش داد، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنرانی در یک کنفرانس هسته‌ای در هلسینکی در این خصوص گفت: آن ها در حال حاضر عزادار هستند و من باید به آن احترام بگذارم؛ اما پس از اتمام این موضوع، دوباره با هم تعامل خواهیم داشت.

«رافائل گروسی» ادامه داد: این یک وقفه کوتاه بوده است که امیدوارم ظرف چند روز برطرف شود.

خبر مرتبط گروسی به دنبال راستی آزمایی دوباره ایران است؟

اقتصادنیوز: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر خود با مقامات ایران خاطر نشان کرد: آژانس امیدوار است تا پیش از نشست شورای حکام اطلاعات بیشتری درباره برنامه هسته‌ای تهران دریافت کند.

پیشتر کنفرانس امنیت هسته‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، به احترام شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و سایر مقامات ایران در سانحه سقوط بالگرد، با چند دقیقه سکوت آغاز شد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس نیز در ایکس نوشته بود: مراتب تسلیت خود را در پی درگذشت دلخراش آنان ابراز می‌دارم. در این مقطع دشوار، در غم خانواده آنها و مردم ایران شریک هستیم.

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان عصر یکشنبه در حادثه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد. رئیسی برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، و بالگرد حامل وی و همراهانش در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
تازه‌ترین خبر گروسی درباره وقفه در مذاکرات ایران و آژانس 2