جمعه 13 مهر 1403

تامین امنیت ملی، ارتباط مستقیم با مشارکت مردم در انتخابات دارد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
تامین امنیت ملی، ارتباط مستقیم با مشارکت مردم در انتخابات دارد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تامین منافع و امنیت ملی کشور ارتباط مستقیمی با میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد، هرچه تعداد آرای مردم در انتخابات بیشتر باشد تهدیدات خارجی هم کمتر خواهد شد.

میرقاسم مومنی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص اهمیت میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات سیاست خارجی، اظهار داشت: با توجه به موقعیتی که جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و البته وجود دشمنان متعددی که در گوشه و کنار دنیا منتظر استفاده از فرصت‌های جهت تضعیف نظام حاکم بر ایران هستند، لزوم اهمیت بیشتر مشارکت بالای مردم در انتخابات بیش از پیش مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین منافع و امنیت ملی کشور ارتباط مستقیمی با میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد گفت: هرچه تعداد آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیشتر باشد تهدیدات خارجی هم کمتر خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: استدلال این موضوع هم این است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران وقتی ببینند که مشروعیت و مقبولیت بالای مردمی نظام حاکم بر ایران را همراهی می‌کند به خود جرات عنادورزی نسبت به ایران را نخواهند داد.

مومنی افزود: با در نظر گرفتن نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در خصوص قانونگذاری و اصلاح قوانین موجود در سیاست‌های کلان کشور و از جمله عرصه سیاست خارجی و تحولات بین‌الملل، لازم است نسبت به انتخاب افراد متخصص و متعهد در این خصوص توجه بیشتری داشته باشیم تا کسانی که در این زمینه برخوردار از سوابق و ویژگی‌های مثبت هستند به مجلس راه یابند و همچون گذشته کمک حال سیاست خارجی باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه اصل عزت حکمت و مصلحت بنا شده و تاکنون هم موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیاری را داشته که مهمترین آن برخورداری از استقلال سیاسی و تکیه بر اصل نه شرقی و نه غربی و اتخاذ تصمیمات مستقلانه در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است و مطمئنا مردم آگاه ایران با حضور خود پای صندوق‌های رأی در راستای تثبیت اقتدار سیاست خارجی ایران گام برخواهند داشت.