دوشنبه 16 مهر 1403

تامین نظم و امنیت وظیفه اصلی پلیس در عزاداری‌های حسینی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تامین نظم و امنیت وظیفه اصلی پلیس در عزاداری‌های حسینی است

زنجان - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اصلی‌ترین مسوؤلیت پلیس در ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، تأمین نظم و امنیت مراسمات عزاداری به منظور پیشگیری از بروز بی‌نظمی و ناامنی است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داوود مرسلی، روز پنجشنبه با بیان این مطلب به آمادگی کامل پلیس پیشگیری استان در ایام ماه محرم اشاره کرد و افزود: پلیس با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی همراه مردم است تا مراسم و مناسبت های محرم و صفر با شکوه بهتر و بیشتری برگزار شود. وی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) و 72 یار با وفای آن حضرت، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجالس عزاداری از سوی پیروان سرور و سالار شهیدان و هیات‌های حسینی تاکید کرد.

مرسلی تصریح کرد: در راستای بزرگداشت حماسه عظیم کربلای حسینی و حفظ آرامش هیات های مذهبی و عزاداران حسینی، بیش از 200 واحد گشت خودرویی، موتورسوار و پیاده با انجام گشت زنی هدفمند ضمن پیشگیری از وقوع جرایم در راستای تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری نقش آفرینی می کنند.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار نفر همیار محرم با هیات های عزاداری و پلیس، همکاری بسیار مطلوب و مناسب دارند و با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در حفظ و برقرای نظم و امنیت عزاداری ها نقش آفرینی می کنند.

مرسلی به ارایه آموزش های لازم به عوامل انتظامی برای پیشگیری از هرگونه اقدامات خرابکارانه توسط افراد معاند، اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا علاوه بر فعال کردن تیم‌های کشف و خنثی‌سازی، چندین جلسه هماهنگی و همکاری با استانداری، فرمانداری‌ها، اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان‌های امدادی، هیات های مذهبی و هیات امنای مساجد و مسوؤلان مجالس عزاداری برگزار شده است.

وی مجاهدت شبانه روزی پلیس در کلانتری ها، پاسگاه ها، یگان های امداد و مرکز فوریت‌های پلیسی را قابل تقدیر خواند و گفت: پلیس پیشگیری با بهره‌گیری از ظرفیت ها و توانمندی‌های موجود برای اجرای هرچه باشکوهتر مراسم های عزاداری حضرت اباعبدالحسین (ع) استفاده خواهد کرد.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان، ابراز امیدواری کرد این ایام موجب افزایش معنویت در جامعه، تزکیه نفس و پاکی قلب‌های همه هموطنان شود.

*س_برچسب‌ها_س*