شنبه 8 اردیبهشت 1403

تاکید کنعانی مقدم برفاصله دولت از اقتصاد نفتی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تاکید کنعانی مقدم برفاصله دولت از اقتصاد نفتی

اقتصاد نیوز: یک کارشناس مسایل سیاسی تاکیده کرده که دولت باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیرد و امکانات کشور و منابع بانک‌ها را به چرخه تولید اختصاص دهد، زیرا جهش تولید و مشارکت مردم، به عنوان نقطه هدف در اقتصاد است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، حسین کنعانی مقدم، با اشاره به تعیین شعار سال 1403 توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر انقلاب در ادامه تاکید بر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم در پیامی که برای امسال مطرح کردند، مشکلات اقتصادی و تورم گرانی را از تلخی‌های سال گذشته مطرح فرمودند.

وی افزود: قاعدتاً با نقشه راهی که رهبری انقلاب برای دولت در سال جدید تعیین کردند، ما باید به سمت جهش تولید که در سال گذشته هم در خصوص آن مطرح کردند، حرکت کنیم زیرا آنچه که در سال گذشته اتفاق افتاده است، کفایت لازم را ندارد و توقعات و مطالبات رهبر انقلاب را تأمین نکرده است.

فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: راهکار حل این مشکل این است که خود مردم به میدان بیایند. مشارکت مردم، یعنی اقتصاد مردمی و در اقتصاد مقاومتی هم که رهبری انقلاب سیاست‌های آن را ابلاغ کردند، از مهم‌ترین بحث‌های آن اقتصاد مردمی و دانش بنیان مطرح بوده است.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی اذعان کرد: اگر در اقتصاد قرار باشد دولت رقیب مردم باشد، مردم وارد صحنه نشده و سرمایه‌گذاری لازم را انجام نمی‌دهند و در نتیجه مشکلات اقتصادی ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: دولتی که بودجه نفت، طلا و معادن را در اختیار دارد اگر در اقتصاد رقیب مردم باشد، با توجه به انحصارهایی که در اختیار دارد، عملاً اقتصاد مردمی شکل نمی‌گیرد و ریسک سرمایه‌گذاری‌ها کاهش نمی‌یابد، لذا در سال جاری باید دولت موانع تولید را برطرف کند و بازارهای جهانی را برای کشور باز کند تا با جهش تولید، شاهد صادرات کشور باشیم.

کنعانی مقدم گفت: دولت باید با نظارت‌های صحیح و دادن مجوزهای مورد نیاز به بخش تولید، امکان ورود حتی سرمایه‌های اندک مردم را فراهم کند، تا تولید بتواند سوددهی لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: دولت باید از اقتصاد دولتی و نفتی فاصله بگیرد و امکانات کشور و منابع بانک‌ها را به چرخه تولید اختصاص دهد زیرا همه این‌ها نقشه راهی است که رهبری انقلاب مشخص کرده است تا به وسیله آن، جهش تولید و مشارکت مردم، به عنوان نقطه هدف در اقتصاد مردمی باشد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید