چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

تا لایروبی کامل باغات در کنار باغداران هستیم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تا لایروبی کامل باغات در کنار باغداران هستیم

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: برای مرتفع شدن مشکلات سیل‌زدگان، با اجرای کار مشارکتی با مردم تا آخرین لحظه برای لایروبی باغات در کنار کشاورزان و باغداران هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حیدری منش در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در خصوص پاکسازی انهار کشاورزی در منطقه حبله رود، اظهار کرد: بخشی از انهار در روستاهای دهگردان و گذرخانی بازگشایی شده‌اند، همچنین طی دو روز آینده مسیر نهرهای روستایی به طور کامل باز شده و مشکل گرفتگی انهار به طور کامل مرتفع می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق لایروبی و پاکسازی منازل روستائیان، خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که در حال خدمات‌رسانی برای ساماندهی اوضاع پس از وقوع سیل در منطقه هستند، لایروبی منازل، کوچه‌ها و خیابان‌ها را به طور کامل انجام خواهند داد. فرماندار شهرستان فیروزکوه ضمن قدردانی از خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی بسیج، عنوان کرد: در حال حاضر با ادوات و تجهیزات موجود کار لکه‌گیری پاکسازی مناطقی که هنوز پاکسازی نشده‌اند، توسط بسیجیان در دست اقدام و اجرا است تا تمام مناطق روستا از گل و لای پاکسازی شود، همچنین در روزهای پیش‌رو شستشوی معابر، خیابان‌ها و منازل نیز انجام خواهد شد. حیدری‌منش با بیان اینکه زیرساخت‌های خدماتی در روستا فراهم شده است، ادامه داد: آب و برق در مناطق قابل خدمات‌رسانی متصل شده، در برخی از نقاط روستایی که هنوز برق وصل نشده ساکنان قطعی برق را به اداره برق اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به اتصال برق و خدمات‌رسانی به ساکنان اقدام شود، از سویی گازرسانی نیز مناطق باقی مانده در اسرع وقت انجام خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه با تمرکز اصلی کاری خدمت‌رسانی مناسب به مردم است، افزود: سیلاب اخیر حجم زیادی از گل و لای را با خود به باغات آورد، البته با هدف رفع مشکلات و در قالب کار مشارکتی با مردم تا آخرین لحظه برای لایروبی باغات در کنار باغداران هستیم. فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در حال حاضر عوامل جهاد کشاورزی در روستاها حضور دارند و تسهیلات و امکانات لازم را برای بهبود شرایط باغداران و باغات فراهم می‌کنند و با هماهنگی که با شورای اسلامی روستا انجام شده، لایروبی آن‌ها روستاها در دست اقدام و اجرا است تا هرچه زودتر وضعیت نابسامان باغات روستائیان ساماندهی شود. وی با بیان اینکه بر اساس نظر مدیریت بحران شهرستان هر یک از نقاط روستای مزداران برای ساماندهی به یکی از شهرستان‌های استان تهران که در منطقه حضور دارند تحویل شده است، تاکید کرد: نقاط تحویل شده به هر شهرستان در حال حاضر پاکسازی شده و تا دو روز آینده تسطیح خواهد شد و در مراحل بعدی مشکلات و مسائل مربوط به کشاورزی حل و رفع خواهد شد؛ با تمام قوا و امکانات موجود در کنار مردم هستیم و به فراخور نیاز نیروهای جهادی برای کمک به سیل‌زدگان در منطقه حضور می‌یابند. حیدری منش در پایان اشاره داشت: روستائیان دهستان حبله‌رود مواردی که منطبق با اصول امدادرسانی نیست را به بخشداری بخش مرکزی و یا بازرسی فرمانداری فیروزکوه برای بررسی موارد اطلاع بدهند. انتهای پیام /*