یک‌شنبه 27 خرداد 1403

تا وقتی جای کم‌حاشیه‌ای را پیدا نکنم، کار نمی‌کنم / فرکی: هر چه می‌کشیم از مدیران غیرفوتبالی است!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تا وقتی جای کم‌حاشیه‌ای را پیدا نکنم، کار نمی‌کنم / فرکی: هر چه می‌کشیم از مدیران غیرفوتبالی است!

حسین فرکی علی‌رغم تمایلش به بازگشت به فوتبال، معیارهایی هم برای خود در نظر گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، حسین فرکی پیشکسوت و مربی سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری شادروان بهرام میرشیبانی با خبرنگاران گفت‌وگو کرد و گفت: امروز همانطور که در گذشته بسیاری از پیشکسوتان را از دست دادیم و در همین مکان خاک هستند، امروز یکی از این بزرگان را از دست دادیم که جای افسوس و ناراحتی دارد. همانطور که اشاره کردید من با بهرام نیم قرن پیش دوست بودم و سال 53 ما دوست بودیم و امروز در 1403، دوستی که تبدیل به رفیق شده بود و رفیقی که تبدیل به برادر شده بود را از دست دادم. ما در مجموعه نفت بودیم و ایشان معاون بود که در چند سال اخیر که این تیم موفق بود، یکی از عواملش بهرام عزیز بود.

او ادامه داد: در بانک سپه بازی می‌کرد و من هم در شهرداری بودم که هر دو برای تیم جوانان انتخاب شدیم. بعد از آن هم ایشان رفتند پرسپولیس و من هم که راهی پاس شدم اما ارتباطمان در طی این 50 سال همیشه برقرار بود. با اخلاق‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین عضوی بود که فوتبال ایران به خود دیده بود و به همه دوستانش دلسوزانه خدمت می‌کرد و واقعا قلبی رئوف داشت. افسوس ما بابت از دست دادن این خصلت‌ها است و من یک برادر خوب، با اخلاق و بامرام را از دست دادم که در واقع خودم هم احساس می‌کنم روز به روز شرایط زندگی کردن در نبود این عزیزان سخت است.

حسین فرکی درباره فساد در فوتبال ایران صحبت کرد و تاکید کرد: از این اخبار متاسفم. حق مردم است که بدانند چه اتفاقی میفتد و ورزش همان جایی است که نباید در آن رخ بدهد. وقتی فساد رخ می‌دهد، یعنی در آنجا عدم مدیریت وجود دارد. بارها و بارها من و دیگران اعلام کردیم که وجود دارد و امروز که علنا عنوان می‌شود، برای من جای تاسف است که چرا آن موقع رسیدگی نشد. این بی‌انگیزگی برای علاقه‌مندان به وجود می‌آورد و باید یک بار برخورد شود تا ریشه‌کن شود.

سرمربی سابق فولاد خوزستان درباره شرایط این تیم نیز خاطرنشان کرد: من در رسانه ملی یک مصاحبه داشتم و گفتم که اصلی‌ترین معضل، افراد غیر ورزشی حاضر در باشگاه‌ها هستند. نه همه آنها و حتی ممکن است افرادی هستند که در مدیریت توانمند باشند اما تعداد مدیران بی‌صلاحیت زیاد است و این ایراد کار است.

وی افزود: من دوست دارم به جایی برگردم که فضای سالمی دارد و کم‌حاشیه باشد که از کارم نتیجه بگیرم. تا وقتی تشخیص ندهم همچین جایی باشد، کار نمی‌کنم اما خودم را از فوتبال دور نمی‌کنم و تا وقتی که هستم به فعالیت ادامه خواهم داد.