شنبه 21 مهر 1403

تجارت الکترونیکی پست کردستان پنج برابر افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجارت الکترونیکی پست کردستان پنج برابر افزایش یافت

سنندج - ایرنا - مدیرکل پست کردستان گفت: میزان تجارت الکترونیک مرسوله‌های پستی در این استان طی اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج برابر افزایش یافته است.

شهاب وحیدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد مرسوله‌های پستی صادره از استان در اردیبهشت امسال 2 هزار و 15 فقره بود در حالیکه این رقم در مدت مشابه پارسال 409 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا عامل اصلی افزایش استفاده از تجارت الکترونیک در استان شده است، افزود: تعداد مرسوله‌های پستی وارده از طریق تجارت الکترونیک در اردیبهشت پارسال 9 هزار و 34 فقره بود که امسال به 12 هزار و 697 فقره رسید.

مدیرکل پست کردستان یادآور شد: میزان تجارت الکترونیک مرسوله‌های پستی وارده و صادره اردیبهشت امسال استان نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 492 درصد و 140 درصد رشد داشت.

وحیدیان با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، شیفت‌های کاری پرسنل این شرکت 2 برابر شده است، تاکید کرد: با وجود فشار کاری و فعال بودن تمام کارکنان در طول هفته، باجه‌های پستی روزهای جمعه هم به مردم خدمات می‌دهند.

وی خواستار همکاری و مدارای مردم با کارکنان در باجه‌های پستی شد و گفت: برای اینکه مرسوله‌های پستی عاری از هرگونه ویروس و میکروب بدست مردم برسد، کار توزیع بسته‌ها چند ساعتی با تاخیر انجام می‌شود.

مدیرکل پست کردستان از آغاز بکار طرح تحول ستاپ (سکوی تجارت الکترونیک پست) در استان خبر داد و اضافه کرد: شرکت پست آمادگی دارد در زمینه جابجایی مرسوله‌های پستی از فعالیت استارتاپ‌ها در این حوزه حمایت کند.

در حال حاضر 191 دفتر پست روستایی و 190 دفتر پست شهری در کردستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. نخستین مورد شناسایی شده در ایران هم روز 30 بهمن 98 از شهر قم اعلام شد.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا ظهر شنبه سوم خرداد در مجموع 133 هزار و 521 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 59 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 359 رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*