سه‌شنبه 3 مهر 1403

تجدید میثاق دانشجویان نخبه با امام رضا (ع)

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجدید میثاق دانشجویان نخبه با امام رضا (ع)

تهران - ایرنا - نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از تجدید میثاق بیش از 500 نفر از رتبه های برتر آزمون سراسری در گروه ریاضی در حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجت الاسلام سعید کرمی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی این نهاد در آیین آینده روشن، گفت: این آیین (آینده روشن) فرصتی برای معطوف کردن توجه مسئولان به ظرفیت های نسل جوان است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نخبگان و سرمایه های انسانی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت: امروزه دیگر پول و منابع مادی، ثروت کشورها به شمار نمی رود بلکه این سرمایه انسانی است که اهمیت دارد؛ چنان که کشور ما نیز در سایه همین سرمایه امروز در هر عرصه ای حرفی برای گفتن دارد و می درخشد.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در زمینه های متعدد، این مهم را مرهون تلاش نخبگان و دانشمندان جوان دانست و افزود: این گردهمایی، فرصتی برای توجه دادن مسئولان به ظرفیت های نسل جوان است و طی همین یک هفته که از اجرای آن می گذرد، بازخوردهای قابل توجهی داشته است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام سید محمد ذوالفقاری، معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دانشجویان نخبه نیز پیشنهاد کرد: در این فرصت مغتنم تشرف به حرم مطهر رضوی برای رشد و تلاش صادقانه علمی و برافراشتن پرچم ایران، با امام رضا (ع) عهد ببندید؛ آثار انس با امام معصوم را در زندگی خود به صورت مشهود خواهید دید.

به گفته وی، نخستین رویداد «آینده روشن» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی، مهر و آبان ماه سال جاری با حضور رتبه های برتر کنکور سراسری در مشهد مقدس برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*