سه‌شنبه 10 مهر 1403

تحقق 50 درصدی بودجه شهرداری در 6 ماهه نخست سال

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تحقق 50 درصدی بودجه شهرداری در 6 ماهه نخست سال

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از تحقق 50 درصدی بودجه شهرداری در 6 ماهه نخست سال خبر داد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از تحقق 50 درصدی بودجه شهرداری در 6 ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نشست فصلی مدیران حوزه معاونت مالی ضمن عرض تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان گفت: رژیم غاصب، کودک کش و سفاک صهیونیستی با ترور شهید مقاومت، سید حسن نصرالله بار دیگر چهره ددمنشانه خود را به جهان نشان داد.

فروزنده در ادامه با اشاره به روند رو به رشد تحقق درآمدی شهرداری تهران افزود: در 6 ماهه نخست سال برنامه‌ریزی شد که 50 درصد از 150 هزار میلیارد تومان بودجه را محقق کنیم، و به لطف الهی به این رقم خواهیم رسید که این رویداد برای اولین بار در تاریخ شهرداری رقم خواهد خورد، نتیجه همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران است.

معاون شهردار تهران بیان کرد: در سال قبل میزان تحقق بودجه در 5 ماهه نخست 63 درصد بوده که امسال به 77 درصد رسیده و روند مثبتی را شاهد هستیم، عملکرد غیر نقد نیز به ویژه در واگذاری املاک، در فرآیند توافق با طرف مقابل است و به عملکرد اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به سرانجام رساندن قرارداد چین اظهار کرد: صد و پنجاه اتوبوس برقی طی روزهای آتی وارد پایتخت خواهد شد؛ و با اضافه شدن 2500 اتوبوس دیگر در گام‌های بعدی به شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد یک تحول عظیم در پایتخت خواهیم بود.

فروزنده در ادامه با اشاره به اینکه امروز در شهر تهران دیگر کلونی معتادین نداریم بیان کرد: اقدامات فاخر مدیریت شهر در دره فرحزاد، کوه سنگی و... که به عنوان کلونی معتادین بود موجب شد امروز این محدوده‌ها به عنوان تفرجگاه در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

همچنین وی افزود: آزادراه شهید شوشتری و ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) پروژه‌های افتخارآمیزی هستند که امسال به نتیجه خواهند رسید و با افتتاح آنها شاهد تحول اساسی در کلان‌شهر تهران خواهیم بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجلاس سه‌روزه شهرداران بریکس، هوشمندسازی را از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در تهران عنوان کرد و افزود: برای اینکه شهر تهران را محل امن و شاداب و بدون آلودگی باشد به سمت موضوعات هوشمندسازی رفتیم، همچنین در حاشیه اجلاس شهرداران بریکس، نیز طرح «من شهر دارم» موفق به کسب رتبه برتر در رویداد جایزه نوآوری 2024 مسکو شد. این رویداد شامل 12 بخش مختلف بود و طرح «من شهر دارم» به عنوان ابتکار تهران مورد داوری قرار گرفت و به عنوان برنده انتخاب شد.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های بی وقفه مدیریت شهری در بحث مسکن افزود: امیدوارم با بهره‌مندی از ظرفیت عمرانی پروژه‌ها بتوانیم گام‌های مثبتی بیش از پیش در این خصوص برداریم.