جمعه 10 فروردین 1403

تداوم گرد و خاک در کشور تا پایان هفته

وب‌گاه منیبان مشاهده در مرجع
تداوم گرد و خاک در کشور تا پایان هفته

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز اینده کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، گرد و خاک منتقل شده از روی کشور عراق، امروز نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب، بوشهر، خلیج فارس و همچنین استان‌های البرز و تهران را تحت تاثیر قرار داده و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی به ویژه برای استان‌های مرزی در غرب کشور می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه مجددا روز جمعه با شکل‌گیری توده گرد و خاک روی کشور عراق، با انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور رو به رو هستیم، ادامه داد: امروز برای برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، در برخی ساعات رگبار همراه با وزش باد شدید موقت و گرد و خاک را پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا پنجشنبه در خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی شاهد رگبار هستیم، افزود: روز جمعه در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل انتظار بارش پراکنده را داریم.

نقشینه اظهار کرد: روز شنبه برای سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی رگبار و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: یکشنبه شاهد وزش باد در اغلب مناطق کشور به ویژه در جنوب غرب و جنوب هستیم که در برخی ساعات گرد و خاک را به همراه دارد.

او با اشاره به اینکه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا جمعه مواج و متلاطم است، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: بیشینه دمای پایتخت امروز 30، فردا 31 و روز جمعه به 32 درجه می‌رسد، همچنین کمینه دما در مهرآباد 18 درجه پیش‌بینی شده است.