چهارشنبه 13 تیر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

وب‌گاه فرارو

غلامرضا علیزاده، دکترای اقتصاد می‌گوید: اگر همین روال را ادامه دهیم افراد بیشتری مخصوصا در شهر‌های بزرگ به زیر خط فقر سقوط خواهند کرد. یکی از اشتباهات دولت‌ها حفظ نکردن طبقه متوسط بود؛ طبقه‌ای که ضربه گیر و در عین حال علامت دهنده و موتور محرک توسعه یک جامعه است. دولت این طبقه را ذلیل و علیل کرد، هم ضربه گیر و علامت دهنده را از دست داد و هم موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی را از کار انداخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادآنلاین نوشت: با توجه به رشد 128 درصدی میزان مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی در لایحه بودجه سال 1402 نسبت به قانون بودجه سال 1401، فشار اصلی برای تامین منابع عمومی دولت از ناحیه درآمدهای مالیاتی بر دوش بخش خصوصی است؛ که البته مقداری از این افزایش می‌تواند ناشی از نرخ تورم بالای اقتصاد باشد.

وب‌گاه عصر ایران

بررسی لایحه بودجه 1402 نشان می‌دهد منابع عمومی دولت نسبت به پیش‌بینی عملکرد بودجه در سال 1401، حدود 55 درصد رشد کرده است. باتوجه به اینکه در سال آینده نیز شاهد استقراض از صندوق توسعه ملی و سایر اصلاحیه‌های قانون بودجه هستیم، پیش‌بینی می‌شود میزان عدم تحقق منابع نسبت به سقف منابع عمومی بودجه سال 1401، حدود 100 هزار میلیارد تومان است.

خبرگزاری تسنیم

با توجه به نظرات مخالفان کلیات لایحه بودجه سال 1402 با وجود تمدید برنامه ششم سهم صندوق افزایش نیافته است ضمن اینکه تعیین تکلیف تعهدات دولت به سازمان‌هایی همچون تأمین اجتماعی با عددهای مشخصی انجام نشده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه مشارکت عمومی و خصوصی برای طرح‌های نیمه‌تمام را به‌طور جدی لحاظ خواهیم کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ارزش پروژه‌های نیمه کاره کشور بیش از 3 هزار همت است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یارانه‌ها در سال جاری 7 برابر شد که این موضوع در سال آینده نیز ادامه پیدا می کند، گفت: مکمل این یارانه‌ها کالابرگ الکترونیکی است که دولت فراهم سازی زیرساخت‌های آن را آغاز کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی از مخالفان گفتند کسری تراز عملیاتی زیادی شده این در حالی است که کسری تراز عملیاتی دولت نسبت سال گشته کمتر شده و به زیر 20 درصد رسیده است.

خبرگزاری مهر

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده درآمدهای نفتی کمتر شده و وابستگی بودجه به نفت هم کمتر شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تشریح جزئیات گزارش کمیسیون متبوعش درباره لایحه بودجه سال 1402، گفت: در جلسه صبح امروز کمیسیون کلیات لایحه بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آرا به تصویب اعضا رسید. وی در ادامه در تشریح جزئیات کلیات لایحه بودجه، گفت: رقم کلی بودجه سال 1402...

خبرگزاری تسنیم

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس نسبت به ناطرازی بودجه در بخش‌های مختلف انتقاد کردو گفت: برنامه دولت باید عملیاتی باشد.

وب‌گاه گسترش

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مورد لایحه بودجه گفت: مبلغ 2164 هزار میلیارد تومان (حدود 40 درصد) رقم بودجه کل کشور مربوط به بودجه عمومی دولت است که در مقایسه با قانون بودجه سال 1401 حدود 43 درصد افزایش یافته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به بر. ررسی و تصویب کلیات بودجه 1402 اختصاص یافت و پس از گزارش کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه، رئیس‌جمهور به دفاع از کلیات بودجه پرداخت.

خبرگزاری مهر

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: به نظر می رسد لایحه دولت محورهای مهم اصلاح ساختار بودجه در حوزه نظام مالیاتی کشور را به طور کامل پوشش نمی دهد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1402 درمورد کلیات لایحه بودجه سال آینده در دستور جلسه علنی روز یکشنبه - 2 بهمن - مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از سخنرانی آیت الله رئیسی رییس جمهور در دفاع از لایحه دولت، موافقان و مخالفان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 1402 کل کشور گفت: دولت در اصلاح...

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه جزئیات گزارش کمسیون متبوعش درباره لایحه بودجه سال 1402 را تشریح کرد.