جمعه 15 تیر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از بانک مرکزی؛ در نتیجه این اقدامات و هماهنگی کامل سیاست‌های مالی و پولی، کسری تراز عملیاتی با کاهش 19.6 درصدی و کسری تراز عملیاتی و سرمایه‌ای (کسری بودجه دولت) با کاهش 101.7 درصدی در شش ماهه اول 1401 همراه شده است. همچنین در پایان شهریورماه سال 1401 استفاده از تنخواه گردان بانک مرکزی که واجد آثار پولی ناشی از عملیات مالی دولت است، از کاهش...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در نتیجه این اقدامات و هماهنگی کامل سیاست‌های مالی و پولی، کسری تراز عملیاتی با کاهش 19.6 درصدی همراه بوده است.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

بانک مرکزی اعلام کرد: برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر وجود شوک جدید اقتصادی، شوک اقتصادی جدیدی در کشور وجود نداشته و شاخص‌های کلان اقتصادی عملکردهای مثبت خود را تجربه می‌کنند.

خبرگزاری مهر

بانک مرکزی اعلام کرد کسری بودجه دولت کاهش یافته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روز گذشته گزارش تفریغ بودجه سال 1400 در مجلس قرائت شد. براساس این گزارش، بیشترین منابع عمومی محقق‌شده در سال 1400 مربوط به درآمدهای مالیاتی و گمرکی و منابع حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی بوده است. به صورت کلی میزان تحقق منابع بودجه کل کشور نسبت به مصوب قانون بودجه کل کشور حدود 93درصد بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اوایل مرداد امسال و دقیقا 6 ماه زوتر از موعد (معمولا هفته اول بهمن) گزارش تفریغ بودجه سال 1400 کل کشور از سوی دیوان محاسبات تقدیم مجلس شد، پس از وقفه دوماهه، دیروز رئیس دیوان محاسبات گزارش تفریغ را در مجلس قرائت کرد. این گزارش حاوی نکات زیادی است. طبق گزارش دیوان محاسبات، برخی از مهم‌ترین آسیب‌های ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور شامل موارد زیرند: 1-...

وب‌گاه عرشه آنلاین

در گزارش تفریغ بودجه 1401 میزان منابع حاصل از فروش و صادرات نفت در سال گذشته خودداری شده و دیوان به ارائه نموداری در بازه های دو ماهه بسنده کرده است. این موضوع درباره میزان درآمدهای مالیاتی دولت و عملکرد دولتی ها در این زمینه نیز صادق است.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بطور کلی 3 هزار میلیارد تومان مشخصا بخش ناچیزی از تعهد مالی 54 هزار میلیارد تومانی افزایش حقوق ها را می‌تواند جبران کند و طبیعتا نمی تواند منابع پایداری باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: با توجه به مصوبات جدید کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص افزایش حقوق‌ها، و ایجاد تعهد 54 هزار میلیارد تومانی برای دولت، به نظر می‌رسد منابعی که مجلس برای این مصوبه در نظر گرفته در شرایط فعلی منابع پایدار و قابل تحققی نباشند.

خبرگزاری دانا

بر اساس رسیدگی‌های دیوان محاسبات، از مجموع 405 تبصره، بند، جزء و ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور 30 درصد احکام به صورت کامل اجرایی شده، در 51 درصد اجرای بخشی از احکام و 19درصد دیگر عدم اجرا را شاهد هستیم.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دیوان محاسبات با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش تفریغ بودجه سال 1400 را قرائت کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بذرپاش گفت: 30 درصد احکام به صورت کامل اجرایی شده است و 97 درصد منابع هدفمندسازی یارانه‌ها وصول شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: این دیوان پیشنهاد می‌کند ضمانت اجرایی لازم جهت اجرای احکام در قوانین پیش‌بینی شود.