یک‌شنبه 17 تیر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پس از گذشت حدود 5 سال از قانونی شدن انتشار عمومی حقوق و مزایای مدیران دولتی در قانون برنامه ششم توسعه و خودداری دولت قبل از اجرای آن دولت سیزدهم طی بخشنامه‌ای ضوابط اجرایی انتشار عمومی فیش حقوقی مدیران را اعلام کرد.

وب‌گاه الف

تورم در ایران ساختاری است. درحالی‌که بیش از سه دهه است که بیش از 90 درصد کشورهای جهان به لطف آموزه‌های علم اقتصاد توانسته‌اند تورم خود را تک‌رقمی کنند، ایران در چند دهه اخیر میانگین تورم حدود 20 درصد داشته و به‌جز چند سال و آن‌هم به علت ارز پاشی و سقوط همزمان قیمت‌های جهانی، تورم ایران هیچ‌گاه به یک‌رقمی هم نزدیک نشده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سیاسی کاری سلطان چاپ پول و خوش‌بینی به کاهش رکود اقتصادی ایران، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.

خبرگزاری مهر

«بودجه عمومی» به جهت آثار ماندگار آن بر اقتصاد کلان و معیشت مردم، به عنوان موضوعی اساسی در سند تحول دولت مردمی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با تشریح وجوه تحول آفرین بودجه 1401 نسبت به ادوار گذشته گفت که با وجود این تمایزها می‌توان به نخستین بودجه دولت سیزدهم خوشبین بود.

خبرگزاری مهر

کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش درآمدهای نفتی و گشایش‌های ارزی، فرصت مناسبی برای دولت به منظور تفکیک بودجه ارزی از ریالی، کنترل تورم و تقویت زیرساخت‌های کشور به وجود آمده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه 1401 افزایش پیدا کرد و کسری تراز عملیاتی نیز از 450 به 300 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

خبرگزاری تسنیم

با توجه به ابلاغ قانون بودجه سال 1401 به دولت، مجموع پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی سال آینده در قانون بودجه به 532 هزار میلیارد تومان رسیده و در بین پایه‌های مالیاتی، مالیات بر واردات با 387 درصد رشد نسبت به عملکرد سال 1400 بیشترین رشد را داشته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق کارگران را در راستای حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: برای بهبود اشتغال کشور و جلوگیری از تعدیل نیرو باید از کارفرما با تسهیلات کم بهره حمایت کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش پلکانی حقوق کارمندان و رشد 57 درصدی حقوق کارگران از اقدامات مثبت دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش پلکانی حقوق کارمندان و رشد 57 درصدی حقوق کارگران از اقدامات مثبت دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم است.

وب‌گاه الف

یکی از وعده‌های آیت‌الله رئیسی این بود که از میراث دولت گذشته کمتر سخن بگوید و بیشتر بر برنامه‌های امیدبخش دولت خود تکیه کند؛ با این حال تورم تاریخی به جامانده از دولت روحانی چیزی نیست که رسانه‌ها به آن نپردازند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یکی از وعده‌های آیت‌الله رئیسی این بود که از میراث دولت گذشته کمتر سخن بگوید و بیشتر بر برنامه‌های امیدبخش دولت خود تکیه کند؛ با این حال تورم تاریخی به جامانده از دولت روحانی چیزی نیست که رسانه‌ها به آن نپردازند.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و اظهار نظر رئیس مجلس، به نظر می‌رسد قوه مجریه و مققنه در راستای جدایی درآمدهای نفتی از بودجه عمومی کشور اتفاق نظر دارند تا در نهایت این درآمدها به جای استفاده در هزینه‌های جاری صرف توسعه زیر ساخت‌های کشور شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزاش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن دهنوی، نماینده مردم تهران درمورد اقدامات دولت سیزدهم برای حل مشکلات معیشتی مردم گفت: بخشی از برنامه‌هایی که رییس جمهور در مبارزه با فقر اعلام کرده است در لایحه بودجه امسال آمده است این برنامه دولت قابل تقدیر است و اقدام مهمی برای رفع مشکلات معیشتی مردم است. عضو هیات رییسه مجلس گفت: اگر دولت بتواند با اراده و عزم راسخ برای رفع مشکلات جامعه اقدام...