یک‌شنبه 15 مهر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

خبرگزاری تسنیم

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که کاهش تورم سیاست اصلی دولت برای سال آینده است، در مورد حذف ارز ترجیحی گفت: ارز ترجیحی هرکدام از کالاها که حذف شود به‌ازای آن، یارانه نقدی به یارانه مردم اضافه می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دیوان محاسبات در تحلیلی از بودجه سال آینده نوشته، روند افزایش اعتبارات هزینه ای طی دوره زمانی1390-1400 تصاعدی بوده در حالی که رشد درآمدها تقریبا روندی خطی را تجربه کرده است

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر ستاد بودجه 1401 گفت: تجمیع 1210 ردیف و برنامه محور شدن بودجه از نقاط قوت بودجه 1401 است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حدود دو دهه است که اصلاح ساختار بودجه، یکی از خواسته‌های اصلی صاحبنظران و دست اندرکاران اقتصادی کشور است، اما تاکنون اقداماتی جدی در این مورد صورت نگرفته است. از این رو با توجه به رویکرد اصلاح بنیادی دولت سیزدهم در لایحه بودجه 1401 می‌توان آن را نقطه عطفی در این مورد به شمار آورد.

خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد بودجه 1401 با بیان اینکه بدلیل ناکارآمدی سامانه مالیات‌ستانی، شاخص ثبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشور، تقریبا از همه کشورهای دنیا کم‌تر است، گفت: تجمیع 1210 ردیف و برنامه محور شدن بودجه از نقاط قوت بودجه 1401 است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پورابراهیمی با اشاره به هدررفت منابع در قالب ارز ترجیحی گفت: ما در چند سال گذشته حدود 60 میلیارد دلار را در قالب ارز ترجیحی هدر دادیم و به دست مردم نرسیده است. 1300 همت پول در این سال‌ها توزیع شد اما به دست مردم نرسیده و به هدف نرسید. برآورد ها این است که حدود 60درصد از اهداف این ارز محقق شد به عبارت دیگر یعنی 500 هزار میلیارد تومان رانت در اقتصاد ایران توزیع شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، با ارائه لایحه بودجه سال 1401 کل کشور از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات علاوه بر بررسی گزارش مرتبط با قانون الحاق یک تبصره به ماده (182) قانون آئیننامه داخلی مجلس، به علت اثرات اقتصادی بودجه و تأثیر مستقیم آن بر انتظارات تورمی جامعه و به منظور شفافیت بیشتر، برای نخستین بار...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علی رغم انتظار مجلس برای اصلاح بودجه شرکت های دولتی، گزارشی که اخیرا ارائه شد بیانگر این است که متاسفانه بودجه شرکت های دولتی تفاوتی چندانی با بودجه سنوات گذشته نداشته است که البته شاید علت این مسئله به خاطر ضیغ وقت و شرایط ویژه کشور بوده باشد.

خبرگزاری دانا

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه سال 1401 کاهش 35 درصدی نسبت به قانون بودجه سال 1400 داشته است.

خبرگزاری تسنیم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: محاسبات نشان می دهد کسری تراز عملیاتی بودجه 1401 نسبت به 1400 کاهش خواهد داشت.

خبرگزاری میزان

در گزارش دیوان محاسبات کشور آمده است روند افزایش اعتبارات هزینه‌ای طی دوره زمانی 1400-1390 تصاعدی بوده است در حالی که رشد درآمد‌ها تقریبا روندی خطی را تجربه کرده است.

خبرگزاری مهر

در گزارش تحلیلی دیوان محاسبات که برای اولین بار منتشر شد، گفته شده یک دهه اخیر نه تنها کشور به تحقق هدف مذکور نزدیک نشده بلکه دستیابی به آن بسیار دور از دسترس شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی در خصوص بررسی لایحه بودجه 1401 کل کشور، برخی ارقام درآمدی آن را بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها عنوان کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی در خصوص بررسی لایحه بودجه 1401 کل کشور، برخی ارقام درآمدی آن را بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها عنوان کرده است.