یک‌شنبه 15 مهر 1403

تراز عملیاتی

تراز عملیاتی

خبرگزاری دانا

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لایحه بودجه 1401، گفت: کاهش وابستگی درآمدهای بودجه به درآمدهای غیرپایدار نسبت به امسال به وضوح دیده می‌شود و هدف دولت، رسیدن به رشد اقتصادی در سال آینده است. اتکای بودجه 1401 به درآمدهای غیر پایدار کمتر شده است / رشد اقتصادی هدف دولت در سال آینده

خبرگزاری دانا

دولت سیزدهم با شرایطی مانند بی‌انضباطی‌های مالی و کاهش درآمدها در اوایل کار روبروست؛ در راستای بهبود سیاست‌های اقتصادی و برنامه ریزی برای کاهش مشکلات اقتصادی به اصلاحات بودجه پرداخت.

وب‌گاه مشرق نیوز

بودجه سال آینده بر مبنای کسری بودجه کمتر و واقع‌بینانه تنظیم شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در این سال‌ها رشد اقتصادی کشور نیز بسیار پایین و حدود صفر بوده؛ درحالی‌که روند افزایش حجم نقدینگی و تورم در کشور هر روز نگران‌کننده‌تر است.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه شرق در یادداشتی در باره بودجه 1401 نوشت: در ستون هزینه‌ها نیز مهم‌ترین عنصر هزینه حقوق و دستمزدهاست که بین 10 تا 28 درصد و در قالب پلکانی قرار است افزایش یابد که بسیار پایین‌تر از نرخ تورم و به قصد کاهش این نرخ تعریف شده و به بودجه امسال حالت انقباضی داده است درحالی‌که بودجه بسیاری از نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های خاص مانند صداوسیما و شورای نگهبان و... به‌شدت افزایش یافته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دولت در لایحه بودجه سال آینده با کاستن از هزینه‌ها و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و افزایش اتکا به درآمدهای پایدار، کسری تراز عملیاتی را 35 درصد نسبت به آخرین بودجه دولت روحانی کم کرده است.

خبرگزاری میزان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تأکید بر این نکته که دولت در بودجه 1401 افسار کسری بودجه کشیده است، بیان داشت: دولت در این بودجه حذف مالیات کسب‌وکارها آسیب‌پذیر مدنظر قرار داده و تلاش دارد تا مالیات‌ها هدفمند شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

یارانه می‌ماند ارز 4200 تومانی می رود و بودجه انقباضی با احتمال کسری بودجه کمتر، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

لایحه بودجه سال 1401 روز گذشته با نگاه توزیع عادلانه منابع روی میز رئیس مجلس قرار گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد سند مالی دولت در سال 1401 سه پیام مهم سیاستی دارد: پیام نخست افزایش 2 سال به سن بازنشستگی است. به گفته مسوولان سازمان برنامه و بودجه این تصمیم برای حمایت از صندوق‌های بازنشستگی اتخاذ شده و این تصمیم شامل همه صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی است. پیام دوم مکانیزم افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده است

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناس بازار سرمایه گفت: موضوعاتی مانند کاهش مالیات شرکت‌های تولیدی و انتقال همه مالیات حاصل از نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت بیانگر نگاه مثبت دولت به بازار سرمایه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دولت با چه ابزاری به دنبال ثبات شاخص های کلان اقتصادی است؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: موضوعاتی همچون کاهش مالیات شرکت‌های تولیدی و انتقال همه مالیات حاصل از نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت بیانگر نگاه مثبت دولت به بازار سرمایه و عزم جدی در راستای حمایت از این بازار است.

وب‌گاه تابناک

ابراهیم رئیسی تاکید کرد: در این چند ماهه دولت هم تلاش کردیم بتوانیم دولت را بدون استقراض از بانک مرکزی اداره کنیم و این آثارش را در کاهش تورم نشان می‌دهد.

وب‌گاه عصر ایران

این در حالی است که در بودجه سال آینده درآمدها حدود 664.4 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که از آن 532 هزار میلیارد مالیات و مابقی سایر درآمدها است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزییات لایحه بودجه 1401، حذف رانت دلار 4200 تومانی را اقدام درستی دانست و گفت که دولت می تواند بین 150 تا 250 هزار تومان به یارانه نقدی مردم اضافه کند. همچنین حداقل حقوق پیشنهادی برای سال 1401 از 3.5 میلیون تومان به 4.5 میلیون تومان رسیده است.