دوشنبه 16 مهر 1403

ترامپ به بازگشت تروریست‌های داعش به خاک عراق اهمیتی نمی‌دهد!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ترامپ به بازگشت تروریست‌های داعش به خاک عراق اهمیتی نمی‌دهد!

«جان بولتون» درکتاب جدید خود به صراحت می نویسد که رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته در جریان یک گفتگو اظهار داشت که به بازگشت تروریستهای داعش به خاک عراق اهمیتی نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جان بولتون» مشاور سابق و اخراج شده کاخ سفید در کتاب جدید خود با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» می نویسد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سال گذشته در جریان یک گفتگو اظهار داشت که به بازگشت نیروهای داعش به خاک عراق اهمیتی نمی دهد.

در این کتاب که قرار است روز 23 ام ژوئن (دوم تیرماه) انتشار یابد، بولتون داستان گفتگویی با ترامپ را در ماه مه 2019 تعریف می کند که در آن پیرامون حضور نظامی آمریکا در عراق بحث می شود.

به نوشته بولتون، رئیس جمهور آمریکا در این بحث و گفتگو مطرح می کند که «چرا آنها [نیروهای نظامی آمریکا] را خارج نکنیم؟ در سوریه، ما از شر داعش خلاص شدیم».

بولتون در ادامه می نویسد: «چیزی که بعد از آن شنیدم تکان دهنده بود، اما بطور واضح به خاطر می آورم که او گفت، "من اهمیتی نمی دهم که داعش به عراق برگردد"».

گفتنی است که گروه تروریستی داعش آخرین سنگرهای خود در خاک عراق را در دسامبر 2017 و پس از سه سال درگیری در این کشور از دست داد. از سوی دیگر، ترامپ نسبت به خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاورمیانه در دوران ریاست جمهوری خود ابراز تمایل کرد. در اکتبر 2019 ترامپ دستور خروج تمام نیروهای نظامی در شمال سوریه را صادر کرد. پس از آن آمریکا در پایان فوریه 2020 توافق صلحی با طالبان امضا و اعلام کرد که نیروهای این کشور در حال خروج از افغانستان هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام /