یک‌شنبه 15 مهر 1403

ترخیص خودروهای توقیف شده در شهر زنجان به دفاتر پلیس 10+ واگذار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترخیص خودروهای توقیف شده در شهر زنجان به دفاتر پلیس 10+ واگذار شد

زنجان - ایرنا - سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: خدمات مربوط به ترخیص خودروهای توقیف شده و انتقال یافته به پارکینگ در شهر زنجان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تکریم ارباب رجوع از طریق دفاتر پلیس 10+ شهر زنجان ارایه می‌شود.

سرهنگ عباس مظفری، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امکان ترخیص خودروهای توقیف شده از طریق این دفاتر در راستای تدابیر ابلاغی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در شهر زنجان نیز فراهم شد تا سطح دسترسی مراجعین به دریافت خدمات، سهل‌تر شود.

وی اظهار داشت: آن دسته از مالکان خودروهای توقیفی که فاقد شکایت سیستمی و دستور قضایی هستند می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 شهر زنجان نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کنند.

مظفری، افزود: ارایه اصل مدارک بیمه نامه شخص ثالث، گواهینامه رانندگی، شناسنامه خودرو و کارت ملی از سوی صاحبان وسایط نقلیه به منظور ترخیص خودروهای توقیف شده، الزامی است که در غیر این صورت از مراجعه به این دفاتر خودداری شود.

وی اظهار داشت: پس از ثبت و تائید مدارک توسط کاربر دفاتر پلیس 10+ و بررسی صحت اطلاعات وارد شده توسط ستاد ترخیص پلیس راهنمایی و رانندگی و تایید آن، مراتب از طریق پیامک به مالک وسیله نقلیه اطلاع رسانی می شود تا خودروی خود را از پارکینگ پلیس ترخیص کند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه مدارک باید از سوی صاحیان وسایط نقلیه توقیف شده به صورت کامل ارایه شود، گفت: در صورت عدم تائید مدارک از سوی ستاد ترخیص پلیس راهور استان زنجان، مالک وسیله نقلیه باید به این ستاد مراجعه کند تا مشکل تائیدیه برطرف شود.

مظفری افزود: این طرح در زمان حاضر به صورت پایلوت فقط در مرکز استان به مرحله اجرا در آمده است و شامل شهرستان های تابعه نیست که در صورت موفقیت و فراهم شدن بستر در سایر شهرستان های نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: واگذاری مراحل تکمیل پرونده ترخیص خودرو به دفاتر پلیس 10+ مزیت های بسیاری از جمله کاهش هزینه ایاب و ذهاب مراجعین، نزدیک شدن محل مراجعه، حذف خدمات کاغذی و صرفه جویی در دیگر هزینه ها را در پی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*