یک‌شنبه 15 مهر 1403

ترخیص وسایط نقلیه در زنجان از طریق پلیس + 10 انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترخیص وسایط نقلیه در زنجان از طریق پلیس + 10 انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: امور مربوط به ترخیص وسایط نقلیه توقیفی در شهر زنجان از طریق مراکز پلیس + 10 صورت می‌گیرد.

سرهنگ محمدحسن خلجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح که به مدت یک هفته به صورت آزمایشی اجرا شد از امروز /6 شهریور ماه جاری / به منظور پیشگیری از تجمع مراجعان و احتمال ابتلای آنان به ویروس کرونا به صورت قطعی در این مراکز اجرا می شود.

وی اظهار داشت: قبل از اجرای این برنامه و طرح، افرادی که قصد ترخیص وسایط نقلیه توقیفی خود را داشتند به پلیس راهور مراجعه می کردند و چون فضا کافی در محل وجود نداشت و افراد باید در بیرون از ساختمان به انتظار می ایستادند و این نیز در این شرایط آب و هوایی و روزهای کرونایی برای آنان سخت و آزار دهنده بود بنابراین تصمیم اتخاذ و به مراحله اجرا گذاشته شد.

خلجی تصریح کرد: مراکز پلیس + 10 در پنج نقطه از شهر زنجان (خیابان امیرکبیر، جاوید، بی سیم، هنرستان و کوچمشکی) استقرار دارند و از متقاضیانی که تخلفات رانندگی خاص نداشته و فاقد دستور قضایی هستند درخواست می شود برای انجام امورات مربوط به ترخیص خودروهای توقیفی به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: کسانیکه وسایط نقلیه آنها به خاطر تخلفات رانندگی خاص و به دستور قضایی توقیف شده اند باید امور مربوط به ترخیص را با این مرکز انجام دهند و سپس به واحد ترخیص پلیس راهور، مراجعه کنند تا اقدامات قانونی لازم در این خصوص به عمل آید.

خلجی با بیان اینکه حدود 20 درصد از وسایط نقلیه با دستور قضایی و 80 درصد مابقی نیز به دلیل تخلفات ناشی از تصادف، داشتن برگه خلافی و نداشتن کلاه ایمنی و بیمه، توقیف شده اند، اظهار داشت: روزانه بطور میانگین 70 مورد امور مربوط به ترخیص وسایط نقلیه توقیف شده در پلیس راهور زنجان صورت می گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*