شنبه 14 مهر 1403

تردد خودروهای سنگین در مسیرهای ارتباطی زنجان افزایش یافته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تردد خودروهای سنگین در مسیرهای ارتباطی زنجان افزایش یافته است

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تردد وسایط نقلیه سنگین در مسیرهای ارتباطی این استان نسبت به روزهای گذشته 10 درصد افزایش یافته است که اغلب این خودروها نیز باری هستند.

سرهنگ مهدی میناخانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به اعمال محدودیت های تردد، طی چند روز اخیر رفت و آمد خودروهای شخصی در مسیرهای ارتباطی این استان به شدت سیر نزولی پیدا کرده و قابل توجه است.

وی، اظهار داشت: در زمان حاضر نیز پدیده مه غلیظ و بارندگی های خفیف برخی مسیرهای ارتباطی این استان را دربر گرفته است که از رانندگان انتظار می رود با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند تا از حوادث تلخ جلوگیری شود.

میناخانی با تاکید براینکه در زمان مه آلود شدن مسیرها باید رانندگان از چراغ های مه شکن استفاده و فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت کنند، افزود: بیشترین مه گرفتگی در آزاد راه زنجان - قزوین و جاده ترانزیت زنجان - تهران، اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر گردنه پاپایی زنجان واقع در مسیر ارتباطی زنجان - بیجار با بارش برف مواجه است و رانندگانی که قصد عبور از این گردنه را دارند به حتم خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به پیش رو بودن بارش برف و باران در این استان لازم است رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و وسیله گرمایشی را نیز مورد بازبینی قرار دهند.

رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی این استان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت جاده های زنجان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار کنند. به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال بوده و آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین مجهز به 20 دستگاه دوربین ثبت تخلف برخوردار هستند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*