دوشنبه 16 مهر 1403

تزریق روزانه 10 هزار دوز واکسن در خراسان شمالی / مقاومت گروهی از مردم برای دریافت واکسن

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تزریق روزانه 10 هزار دوز واکسن در خراسان شمالی / مقاومت گروهی از مردم برای دریافت واکسن

سید احمد هاشمی گفت: در حال حاضر روزانه 10 هزار دز واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق می شود و خوشبختانه متقاضیان بدون مشکل و انتظار طولانی و هرگونه تجمعی به راحتی می توانند واکسن دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه بیماری کرونا در استان خراسان شمالی روند نزولی به خود گرفته و در حال حاضر شاهد آمار ابتلا، بستری و فوتی ها هستیم، اظهار داشت: براساس آخرین آمار در بیمارستان های استان 488 بیمار کرونایی بستری هستند و طی هفته اخیر آمار فوتی ها به صورت متغییر در آمده است.

وی ادامه داد: وضعیت اشغال تخت ها در بیمارستان های امام رضا (ع)، امام علی (ع)، هاشمی رفسنجانی و سایر بیمارستان ها رو به بهبود است و با وجود نزولی شدن آمار ابتلا، بستری و فوتی ها ی ناشی از کووید 19 اما همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات توسط شهروندان ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 44 درصد از جمعیت هدف بالای 18 سال در استان خراسان شمالی واکسینه شده اند.

هاشمی اضافه کرد: پیک پنجم کرونا را گذرانده ایم و باید برای جلوگیری از گرفتار شدن به پیک های بعدی، رعایت پروتکل های بهداشتی و به موقع واکسیناسیون شدن را فراموش نکنیم.

این مقام مسئول از مقاومت های گروهی از شهروندان استان در برخی روستاها و شهرستان ها برای دریافت واکسن خبر داد و گفت: امید است که با فرهنگ سازی به موقع موانع برطرف شود و واکسیناسیون سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی یادآور شد: سامانه ثبت نام برای دریافت واکسن برای تمامی افراد 32 سال به بالا از روز گذشته فعال شده است و افراد می توانند بعد از ثبت نام در سامانه برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

هاشمی با اشاره به این که با کاهش سن واکسیناسون دغدغه واکسیناسیون بسیاری از گروه های شغلی کم می شود، افزود: در حال حاضر روزانه 10 هزار دز واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق می شود و خوشبختانه متقاضیان بدون مشکل و انتظار طولانی و هرگونه تجمعی به راحتی می توانند واکسن دریافت کنند.

وی بیان کرد: احتمالا تا پایان هفته پنج سال دیگر از سن تعیین شده برای واکسیناسیون کاهش یابد و در همین راستا تدابیر لازم برای واکسیناسیون اندیشیده شده است.

انتهای پیام / رحمانی