جمعه 10 فروردین 1403

تزریق مجدد واکسن «سینوفارم» در مرحله دوم واکسیناسیون المپیکی‌ها

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تزریق مجدد واکسن «سینوفارم» در مرحله دوم واکسیناسیون المپیکی‌ها

به گفته رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، واکسیناسیون مرحله دوم اعضای کاروان المپیک همچون مرحله نخست با استفاده از واکسن‌های چینی «سینو فارم» انجام می‌شود.

به گفته رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، واکسیناسیون مرحله دوم اعضای کاروان المپیک همچون مرحله نخست با استفاده از واکسن‌های چینی «سینو فارم» انجام می‌شود.

غلامرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مرحله دوم واکسیناسیون اعضای کاروان اعزامی به بازی های المپیک روز یکشنبه در محل ستاد پزشکی ورزشی آزادی انجام خواهد شد، در مورد نوع واکسن تزریقی به المپین ها در این مرحله گفت: اینکه در مرحله اول واکسیناسیون از یک نوع واکسن استفاده شود و برای مرحله دوم واکسن دیگری مورد استفاده قرار بگیرد، امکان پذیر نیست. هر دو مرحله واکسیناسیون باید با یک نوع واکسن انجام شود.

وی تصریح کرد: مرحله نخست واکسیناسیون اعضای کاروان المپیک با واکسن چینی «سینو فارم» انجام شد. بنابراین در مرحله دوم واکسیناسیون هم از این نوع واکسن استفاده خواهد شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد مراحل انجام واکسیناسیون و اینکه «احتمال دارد مرحله سومی هم برای ورزشکاران توصیه شود؟»، گفت: در رابطه با کرونا و واکسیناسیون افراد طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت اقدام می شود. این وزاتخانه دریافت دو دوز واکسن را برای اعضای کاروان المپیک و پارالمپیک در نظر گرفته است. صحبتی از مرحله سوم واکسیناسیون نیست.

نوروزی با اشاره به عوارض احتمالی دریافت واکسن کرونا تصریح کرد: تب و لرز، مشکلات گوارشی و... از عوارض طبیعی است که تا دو سه روز پس از دریافت واکسن در فرد گیرنده مشاهده می شود. این گونه عوارض جای نگرانی ندارد. بر این اساس در مورد پارالمپین ها که هر دو مرحله واکسیناسیون برای آنها انجام شده است و المپیکی ها هیچ گزارشی مبنی بر مواجه شدن آنها با مشکل حاد و خطرناک پس از دریافت کرونا دریافت نکرده ایم.

وی با یادآوری اینکه واکسیناسیون کرونا باید در فاصله زمانی مشخصی انجام شود، خاطرنشان کرد: فردا که زمان واکسیناسیون مرحله دوم است تنها نفراتی که واکسیناسیون مرحله نخست را همان روز مقرر (24 فروردین ماه) انجام دادند، واکسینه خواهند شد. در مورد سایر افراد و واکسیناسیون مرحله دوم آنها در فاصله زمانی مقرر نسبت به دریافت واکسن اول اقدام خواهد شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه کمیته بین المللی المپیک (IOC) و پارالمپیک (IPC) الزامی در مورد واکسیناسیون ورزشکاران نداشتند، خاطرنشان کرد: با این حال گزارش واکسیناسیون کامل اعضای کاروان المپیک و پارالمپیک برای IOC و IPC ارسال خواهد شد تا در جریان اقدامات ورزش ایران برای اعزام کاروان پاک و به دور از آلودگی کرونا قرار بگیرند.

نوروزی همچنین بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط المپین ها و پارالمپین هایی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند، تاکید کرد.