یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مشاور امورمجلس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: سهم سازمان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور از محل ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی از نیمه دوم سال 1401 تاکنون پرداخت نشده و باتوجه به مشکلات و کاهش درآمد شهرداری‌ها نیازمند سریع پرداخت سهم سازمان هستیم.

سازمان ثبت احوال کشور میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته را 32.1 سال برای پدران و 27.3 سال برای مادران اعلام کرد.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد.

رییس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد. پورعباس همچنین از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی برای برگزاری این آزمون سراسری خبر داد.

مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس شورای شهر تهران از آغاز به کار 352 هیئت امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز 9 اردیبهشت (روز شوراها) خبر داد.

افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما مسئولان قضایی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم. لذا باید خیلی مراقبت کنیم و گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

قاضی دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای گروهک تروریستی منافقین گفت: در دور جدید جلسات دادگاه اعضای سازمان مجاهدین اظهارات وکیل شکات درباره اتهامات کادر رهبری و اعضای اصلی سازمان مطرح می‌شود.

معاونت علمی قصد دارد همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024 با در اختیار گرفتن فضایی مناسب، توانمندی‌های صادراتی فناوران نخبه کشورمان در عرصه‌های مختلف را در قالب 700 شرکت دانش بنیان به رخ بازدیدکنندگان خارجی بکشاند.

در این گزارش کتاب‌هایی معرفی شده‌اند که برای علاقه‌مندان و کارآفرینان که قصد تأسیس استارتاپ را دارند بسیار مفید است.

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران قرار است بلدیه تهران پس از 50 سال در محدوده میدان امام خمینی (ره) بازآفرینی شود.

اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی که ثبت‌نام برای واگذاری آنها از امروز پنجم اردیبهشت آغاز شده، اعلام شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور نخستین تجربه‌ای است که در سامانه زمین محقق شده است و 20 دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه به یکدیگر متصل شده اند.

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.