جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دانشور با ابراز ناراحتی از کم‌توجهی رسانه‌ها به حوزه زنان و طرح صرف مسائل زنان در سطوح نخبگانی، گفت: برنامه «خط سوم» می‌خواهد ژورنالیسم زنان را روی زمین بیاورد و با خلق گفتار عمومی در این حوزه، مسائل زنان را یک گام جلو ببرد.

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی؛ پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه ایران هلث 1403 برپا می‌شود.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از کاشت 250 هزار شاخه گل لاله در 37 رنگ مختلف در باغ ایرانی خبر داد.

در کنکور 1403 برای نخستین بار گروه فرهنگیان به مجموعه گروه‌های کنکور اضافه شده است و 660 هزار داوطلب علاقه‌مند به شغل معلمی در نوبت نخست کنکور رقابت می‌کنند.

کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه تخریب دیوار محل گودبرداری شده در خیابان قزوین خبر داد.

رئیس قوه قضاییه در دیدار با منتخبان مجلس دوازدهم گفت: باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم؛ با صرف گفتن اینکه می‌خواهیم مردم را مشارکت دهیم، کار به جلو نمی‌رود بلکه باید سازوکار‌های این مقوله را مشخص کنیم.

محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به "طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان پستان در بستر میکروفلوئیدیک" شدند.

اعضای انجمن داروسازان ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهوری از تصویب آیین‌نامه جدید توسط وزارت ارتباطات و بهداشت درباره نحوه توزیعی اینترنتی دارو، گلایه و درخواست کردند که با تشکیل کمیته‌ای تخصصی، در این آیین‌نامه بازنگری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی برای سوم و چهارم اردیبهشت ماه گفت: مدیریت بحران آماده‌باش است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت 54 نفر در حوادث ویژه ترافیکی در هفته پایانی فروردین ماه 1403 گفت: در این بازه زمانی 11 نفر بر اثر غرق‌شدگی فوت کرده‌اند.

نخستین گروه زائران عمره مفرده از بامداد روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

با پیگیری شورای شهر تهران و همراهی وزرات کشور، سرانجام مشکل واگن‌های وارداتی از چین حل شد و در ماه‌های آتی واگن‌های جدید وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهند شد.

در سایه غفلت مسئولان، برخی کافه‌ها در تهران اقدام به سرو "قلیان اکسیژن" می‌کنند که بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت این قلیان می‌تواند ضررها و خطرات جسمی بسیار شدیدی برای جوانان داشته باشد.

بهره‌گیری از روش‌های علم باستان‌شناسی در پرونده‌های جنایی که رویکردی نوین در علم باستان‌شناسی است، برای نخستین بار در کشور از سوی پژوهشگران گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفت.