چهارشنبه 13 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با فرا رسیدن هشتم ذی‌الحجه، مناسک حج تمتع رسماً آغاز شد اما این مناسک چگونه است و چه اعمالی باید انجام شود؟

رسانه‌های معاند در ادامه پروژه کشته‌سازی مدعی شده‌اند که یک خانم به‌نام بهاره للهی در زندان به قتل رسیده است و جسد او مخفیانه در بهشت سکینه کرج دفن شده است در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد این فرد در منزل شخصی خود فوت کرده است.

نتایج اولیه آزمون استخدام مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد، 36 گروه برای پذیرش در این مشاغل امتیاز دارند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به برپایی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تخصصی در مشاعر گفت: تمامی مراکز پزشکی و درمانی جمعیت هلال احمر به طور 24 ساعته پذیرای زائران خواهد بود.

تمام امکانات و زیرساخت‌ها برای میزبانی از حجاج ایرانی و قرائت دعای عرفه فراهم است.

مدیرعملیات حج 1403 با اعلام پایان یافتن عملیات انتقال زائران کاروان های اهل تشیع کشورمان به عرفات گفت: 622 کاروان متشکل از 87 هزار و 650 زائر هم‌اکنون در مشاعر مقدسه حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جان باختن مرد 70 ساله بر اثر سقوط در چاه 30 متری خبر داد.

تیم‌های امداد و نجات هلال احمر با حضور در منطقه سیل‌زده جاده چالوس در تلاش برای یافتن 3 مفقودی سیل شب گذشته هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا از ادامه انسداد محور چالوس محدوده کندوان تا مرزن آباد تا ایمن سازی کامل مسیر خبر داد.

کوچه‌های قدیمی و آسیب دیده شمیران با هدف شناسایی معضلات اجتماعی و استفاده بهینه از فضاهای بی دفاع شهری و تبدیل آنها به مکان‌های شاخص احیا و بازسازی می‌شوند.

رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی به اتصال پایدار ارتباطات جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به سرزمین مادری با بیش از "150 کیلومتر" فیبرکشی در اعماق دریا با استفاده از توان داخلی اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره)، در آیین اختتامیه نمایشگاه آبادیران با اشاره به ضرورت به‌کارگیری فناوری در مسیر محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: علاوه بر تلاش برای حل معضل محرومیت، توسعه فناوری در این زمینه نیز موضوعیت دارد.

دومین نمایشگاه آبادیران با معرفی برترین غرفه‌ها و راویان پیشرفت به کار خود پایان داد.

دستیار معاون علمی گفت: دبیرخانه برنامه ملی آبادیران آمادگی خود را برای تعامل حداکثری با شرکت‌ها و اتصال آنها به نهادهای ذیربط اعلام کرد. از فردا شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند برای دریافت بسته‌های حمایتی، از جمله وام‌های کم‌بهره، اقدام کنند.

در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه آبادیران، مراسم رونمایی از پهپاد سمپاشی کاپیتان Bee با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. قابلیت رهگیری و کنترل از راه دور با هوش مصنوعی از ویژگی‌های بازر این محصول دانش‌بنیان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص ناپایداری جو در پایتخت هشدار داد و گفت: به مردم توصیه می‌شود تمهیدات برای پیشگیری از خسارات احتمالی را اتخاذ کنند.