یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه انعقاد قرارداد سازمان سنجش آموزش کشور با "اسکودا" برای برگزاری آزمون وکالت را فاقد هرگونه وجاهت قانونی دانست.

درحالی که کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب در کشور ماست، سالانه 35 درصد از کل منابع آبی کشور هدر می‌رود.

دیسپچ اورژانس کردستان زنگ می‌خورد و آقای صبار پاسخ می‌دهد. یک مرد جوان پشت خط است که می‌گوید بچه دو روزه‌اش هنگام شیر خوردن خفه شده و نفسش بالا نمی‌آید. پنج دقیقه نفس‌گیر می‌گذرد و صدای گریه نوزاد در فضا می‌پیچد.

رییس سازمان زندان‌ها درباره سخنان معاون اول رییس جمهور مبنی بر تبدیل محیط زندان اوین به دانشگاه واکنش نشان داد.

وزیر دادگستری گفت: به دلیل تداوم وزارت دادگستری دولت سیزدهم در دولت چهاردهم، برنامه‌های مربوط به دفاع از حقوق کودک را در این دولت هم ادامه خواهیم داد.

اختراع ایرانی "محفظه‌های بارانی" با قابلیت حذف 100 درصد آلاینده‌ها به تازگی معرفی شده است. این فناوری پیشرفته قادر است به طور کامل آلاینده‌های خروجی دودکش‌ها را پاک کند و به دستیابی به اهداف کربن صفر در صنایع کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: 49 شرکت که به دلیل احکام ورشکستگی فعالیت آن‌ها متوقف شده و تعطیل بودند و حساب‌های بانکی و تمامی امورات آن‌ها تعطیل بود، از ورشکستگی خارج شده‌اند.

رییس قوه قضاییه گفت: دشمنان در پروژه ناامن‌سازی ایران اسلامی حربه‌ها و شگردها و تاکتیک‌های مختلفی را اتخاذ می‌کنند؛ گاهی با ماشین تخریب، به جلو می‌تازند و گاهی منافقانه حرکت می‌کنند و در پوشش شعارهای خوب به پیش می‌آیند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر علیرضا رئیسی را به عنوان معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

انقلاب دیجیتال به صنعت خودرو رسیده و خودروهای متصل با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، امکاناتی فراتر از تصور از جمله رانندگی خودکار و تشخیص خودکار مشکلات را در اختیار رانندگان قرار می‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی سید ابراهیم اسکندری را به عنوان رئیس مرکز حراست این وزارتخانه منصوب کرد.

کیفیت هوا در 8 نقطه از شهر تهران در وضعیت پاک قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از افزایش 45 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در سال جاری خبر داد.

جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی، دانش‌آموزان کلاس اولی صبح روز سه‌شنبه 27 شهریور برگزار خواهد شد.

در نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین 2024، هوش مصنوعی به عنوان ستاره درخشان ظاهر شد و نوآوری‌های شگفت‌انگیزی در حوزه‌های پزشکی، گردشگری و آموزش را به نمایش گذاشت.

انجمن فین‌تک ایران در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه بیش از 60 میلیون ایرانی از خدمات فین‌تک استفاده می‌کنند و 500 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است، سیاست‌های غلط دولت را عامل اصلی تهدید این صنعت دانست و خواستار ایجاد یک نهاد تنظیم‌گر تخصصی شد.