جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024 با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید برای 99 درصد روستاهای بالای 20 خانوار اینترنت سیار تأمین کنیم.

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد و از راه‌اندازی "ابر دولت" در قطب مرکز داده پیام خبر داد.

بانک مرکزی در ادامه برنامه های خود جهت توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و با هدف تسهیل تامین مالی بنگاه های اقتصادی نسبت به طراحی و عملیاتی سازی «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» از طریق بانک های صادرات و تجارت اقدام کرد.

سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال 62 هزار تومان بازگشته است.

امروز در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 3 میلیون و 541 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 42 میلیون تومان است.

بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.

نرخ بهره بین بانکی در اولین هفته از اردیبهشت ماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.51 درصد رسید.

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، 3 میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 44 هزار و 38 تومان و حواله دلار نیز به 41 هزار و 118 تومان رسید.

با توجه به وجود تحریم های گسترده علیه ایران، اقتصاد کشور دچار چالش های اساسی است، بنابراین اکسپو 2024 که با هدف حمایت ویژه دولت از بنگاه های تولیدی و تجاری در جهت تسهیل و توسعه صادرات برگزار می شود، دارای اهمیت بسیاری است.

گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال 2024 به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، 19 درصد کاهش یافته است.

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای 6 سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست‌جمهوری از آن رونمایی شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حدود 5500 خودروی برقی وارد کشور شده که در روزهای آینده عرضه خواهد شد.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از 30 کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند.