جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش به 88 دلار و 40 سنت رسید.

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس) ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

معاون روابط کار وزیر کار با اشاره به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای بهبود دستمزد کارگران گفت: در اولین فرصت، لایحه اصلاح قانون کار به مجلس بعدی (دوازدهم) تقدیم خواهد شد.

خریداران بلوک 85 درصدی سرخابی‌ها موظفند در برنامه تقدیمی خود، محورهای 6گانه سازمان خصوصی‌سازی را شامل اهداف کمی و در برش‌های یکساله رعایت کنند، در صورت عدم ایفای تعهدات این سازمان حق فسخ قرارداد واگذاری را خواهد داشت.

حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.

وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (LNG) را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس اعلام کرد که این کشور 290 میلیون فرانک (حدود 318 میلیون دلار) از دارایی‌های روسیه را آزاد کرده است.

رئیس اتاق ایران با اشاره به شرایط آبی ناگوار کشور و دلایل بحرانی شدن آن، گفت: پیشنهاد اتاق برای مدیریت این ابرچالش، اجرای برنامه ریاضت آبی با تکیه‌بر تجدیدنظر در تخصیص آب و افزایش بهره‌وری است.

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص تعطیلی روزهای «پنجشنبه» گفت: اصناف نیاز به مراودات لحظه به لحظه با دنیا دارند و تعطیلی «پنجشبه‌ها» به نوعی خود تحریمی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: پوشاک، لوازم خانگی، قطعات یدکی و دخانیات گروه‌های ویژه‌ای هستند که بیشترین نظارت و برخورد با عرضه قاچاق این محصولات انجام می‌شود.

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در فروردین ماه امسال 17.5 میلیون تن انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرعامل توانیر از اعطای جایزه خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند به قید قرعه خبر داد.

امروز در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 3 میلیون و 539 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 42 میلیون و 100 هزار تومان است.

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی 70 همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس 100 همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان این که افزایش تعطیلی ها مخالف تحقق شعار سال است در مورد تعطیلی پنج شنبه یا شنبه گفت: قطعاً تعطیلی شنبه برای کشور مفیدتر است و تعطیلی پنج‌شنبه به تولید و تجارت کشور آسیب می‌زند.

رئیس اتاق ایران با اشاره به شرایط آبی ناگوار کشور و دلایل بحرانی شدن آن، گفت: پیشنهاد اتاق برای مدیریت این ابرچالش، اجرای برنامه ریاضت آبی با تکیه‌بر تجدیدنظر در تخصیص آب و افزایش بهره‌وری است.