پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

حمیدرضا شکارسری از انتشار مجموعه رباعی‌های خود با عنوان «ما وقت نداریم بمیریم» توسط انتشارات فصل پنجم خبر داد.

شمیسا در کتاب "نظامی و هفت پیکر" راز ماندگاری این اثر از پیر گنجه را در چگونه گفتن او می‌داند و معتقد است در "چه گفتن‌ها" ظاهراً امر مهمی نیست.

طبق منطق قرآن، آنچه سبب غلبه بر دشمن می‌شود، صرفاً ساز و کارهای نظامی نیست بلکه ابعاد فرامادی و سنت‌های حاکم بر هستی را شامل می‌شود. در منطق قرآن، لایه‌های فرامادی و معنوی غلبه بیشتری بر ابعاد مادی دارد.

حسین نورشرق خواننده موسیقی ایرانی ادعا می‌کند که برای ملاقات با طرفدارانش در تالار وحدت، دو دور، دور دنیا چرخیده است.

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: باید نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به محلی برای رونق اقتصادی نشر، جذب اعتبارات و بودجه برای نشر تبدیل کنیم.

تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که روحیات زنان نسبت به مردان در بر پا داشتن عبادت، فعالیت‌های مذهبی و اعتقادات دینی مؤثر است.

کتاب «مسجد آبی» سرگذشت جالب مسجد امام علی (ع) در هامبورگ را به همراه حضور موثر شهید بهشتی به‌عنوان امام جماعت این مرکز فرهنگی روایت می‌کند.

ساسان فلاح‌فر جزئیاتی جدید از تولید فیلم سینمایی "بی‌پایان" درباره شهید طهرانی مقدم را بیان کرد. این اثر در حال فیلمبرداری است.

مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن گفت: دوره سوم آموزشی نظام مهندسی تربیت مدیران حکمران قرآنی در سال جدید با عنوان دوره امام موسی صدر برگزار می‌شود.

هنرپیشه آمریکایی دیروز به فعالان حامی فلسطین که در خارج از دانشگاه کلمبیا تجمع کرده بودند، پیوست تا حمایت خود را از آن‌ها اعلام کند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد از برخورد جدی با متخلفینی گفت که در تبلیغات شهری از قوانین عدول می‌کنند و یا تبلیغ فیلم‌هایی که سر از شبکه‌های ماهواره‌ای درمی‌آورد.

معاون صدا، جواد تشکری را به عنوان مدیر رادیو اربعین منصوب کرد.

پس از عملیات وعده صادق، جمعی از مسئولین به همراه تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در منزل طهرنی مقدم گرد آمده و به مقام شامخ وی ادای احترام کردند.

تازه‌ترین اثر پروژه «تار و تاریخ‌» با عنوان «خمار مستی» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد در شهرستان سرخه در استان سمنان ضبط شده است.

نویسنده در کتاب «خدای مهربانم سلام» تلاش دارد کودکِ مخاطب خود را با صفات الهی آشنا کند. این اثر روایتگر پنج داستان آموزنده است.

برنامه «هشت صبح» در رادیو اقتصاد چالش‌های اجرایی در موضوعات اقتصادی روز را تحلیل می‌کند.