پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

در یازدهمین جلسه از سلسله جلسات "صد کتاب ماندگار" از خدمات محمود نجم‌آبادی به علم پزشکی تجلیل به عمل آمد.

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های شاهد و ایثارگر با حضور مدیرکل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی. با موضوع اهمیت مردمی‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برگزار شد.

کتاب «ملکه برفی» منتخبی است از 13 داستان کوتاه کریستین اندرسون است که لیدا طرزی مترجم تلاش کرده تا با استفاده از تکیه کلام‌های رایج در میان فارسی زبانان و مشترک میان تمامی لهجه‌های رایج آن را ترجمه کند.

اگر م. سرشک فقط به شعر پرداخته بود، قطعاً جایگاهی فراتر از آنچه که اکنون هست و شاید هم بالاتر از نیما و شاملو و حتی اخوان ثالث قرار می‌گرفت.

همسر شهید بافنده می گوید: زمان اعزام که رسیده بود همه ایرانی‌ها که در لشکر فاطمیون بودند شناسایی و برگردانده شدند و «حامد» نیز در آخرین دقایق شناسایی شد، ولی نیرو‌های فاطمیون می‌گویند که او پسر دایی ما است.

لغو کنسرت‌ها در بوشهر این نگرانی را ایجاد کرده که با ادامه این روند، شاهد تبدیل ماجرای بوشهر، به ماجرایی شبیه به بحران اصفهان باشیم.

رئیس کمیته برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه سومین جشنواره پژواک اعلام کرد که پیمان طالبی اجرای مراسم افتتاحیه این جشنواره را برعهده دارد که چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه نمایشگاه بناهای تاریخی ایران در حالی برگزار شد که مدیرعامل صندوق توسعه و احیا بر روی این نکته تأکید کرد که از ظرفیت هنرمندان برای معرفی آثار تاریخی در مناطق کم‌برخوردار کشور می‌توان استفاده کرد.

معصومه سپهری از اتمام و انتشار کتاب «مرد ابدی»، مفصل‌ترین کتاب درباره زندگی و خاطرات شهید حسن طهرانی مقدم در سه جلد خبر داد.

در حالی‌که برخی ناشران از مقرون به صرفه نبودن حضور در بخش خارجی نمایشگاه کتاب سخن می‌گویند‌، مدیر کمیته ناشران خارجی از زمینه‌سازی وزارت ارشاد برای ثبت سفارش واردات کتاب به کشور با ارز مبادله‌ای سخن می‌گوید.

نامزدهای دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ «عروسک‌خونه» معرفی شدند؛ برگزیدگان 8 اردیبهشت در برج میلاد تهران اعلام می‌شوند.

کافران از یهود با سه ویژگی پستی که دارند، خون ملت‌ها را در هر دوره‌ای در شیشه کرده‌اند. امروزه آنها با طرح‌هایی مثل «دهکده جهانی»، ««نظم نوین جهانی» و «جهانی شدن» سعی دارند، ایده‌های فسادانگیز خود را در جهان حکفرما کنند.

بیست و هشتمین نشست هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مجله سینما زاویه امشب با نگاهی به فیلم «آسمان غرب» به بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی می‌پردازد.

تهیه‌کننده و بنیانگذار تکنولوژی ویرچوال پروداکشن تولید مجازی فیلم در واکنش به ساخت سریال و فیلم‌هایی که سال‌ها به طول می‌انجامند این نکته را یادآور شد با تکنولوژی و فناوری هم می‌توانیم زمان و هم هزینه تولید آثار مهم تلویزیون و سینما را کاهش دهیم.

برگزیدگان اولین فصل از برنامه «سرزمین شعر» به تهیه کنندگی علی زارعان معرفی شدند.