پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

سازمان تامین اجتماعی با وجود تصویب ماده 17 قانون حمایت از خانواده، مرخصی مادران صاحب فرزند دوقلو را به جای یک سال، 9 ماه در نظر می‌گیرد! امتناع 3 ساله سازمان تامین اجتماعی در اجرای قانون در حالیست که هدف این قانون، تشویق زوجین به فرزندآوری بوده است.

مهدی فضائلی سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، منتشر کرد.

مهمترین عامل فاصله گرفتن انتشارات علمی و فرهنگی از روزگار درخشان خود، نامش بود؛ نامی که سبب شد مدیرانش از خاطر ببرند که شأن نزول این مرکز برای چه بوده است.

شصتمین دوسالانه هنر ونیز درحالی به تازگی افتتاح شده که نمایندگان رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از واکنش‌های شدید اعتراضی، پاویون خود را بسته نگه داشته‌اند.

چهارم اردیبهشت‌ماه ما را به یاد رادیو و تلاش رادیویی‌ها می‌اندازد؛ روزی که اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران نصب شد.

ظرفیت‌های بالای همکاری در حوزه‌های مهم انرژی، کشاورزی، کریدورهای حمل ونقل و امکان رشد مبادلات تجاری به سالانه 10 میلیارد دلار، ایران و پاکستان را به دو شریک مهم استراتژیک تبدیل کرده و سفر رئیس جمهور از این رو بسیار مهم و موثر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای تلاش قرآنی در ماه رمضان این بود که تصویر کشورمان در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد.

عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان به همت فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تجلیل شدند.

مسابقه این روزهای شبکه سه را یک بازیگر شناخته شده سینما اجرا می‌کند؛ مسابقه‌ای که برای لحظاتی هم شده مخاطب را از فضای‌مجازی به سمت فضای حقیقی می‌کشاند به طوری که یک خانواده را به رقابت پانتومیم وا می‌دارد.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: پویش زندگی با آیه‌ها با تدبر روزانه در یک آیه به ما می‌فهماند که قرآن مسیریاب سعادت است؛ چنانچه قرآن می‌فرماید:«ذَلِکَ الکِتَابُ لَا رَیبَ فِیهِ هُدًی لِلمُتَقِینَ؛ این کتاب که هیچ شکی در آن نیست، راهنمای پرهیزگاران است.»

مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج، از تولید تازه‌ترین طرح گرافیکی به مناسبت پنجم اردیبهشت، سالروز شکست هیمنه آمریکا در واقعه طبس خبر داد.

مسئولین مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه علامه طباطبایی در نشستی مشترک تصمیم گرفتند که دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی "ایران و روسیه" و "ایران و چین" را راه‌اندازی کنند.

مهدی چراغ‌زاده تازه‌ترین سروده خود را به عملیات "وعده صادق" و حمایت از سپاه در انجام این عملیات اختصاص داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سازمان، آگاهی مردم از فعالیت‌هاست و به همین دلیل بخش‌های مختلفی در نمایشگاه در نظر گرفته شده که شامل حدود 39 شرکت دانش‌بنیان شامل 22 شرکت نوآور و 17 شرکت فناور می‌شود.

کتابفروشی کتابستان متعلق به انتشارات کتابستان معرفت در خیابان انقلاب در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک فعالیت و همگرایی جمعی و الگوی مدیریت مشارکت در بین رویدادهای کشور است که برای برگزاری آن قریب به 70 دستگاه دخیل هستند.