جمعه 10 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

بازگشت چهره‌ها و ماجرای نطق‌کشی، اتکای به کیک‌ها و احمد خطرها، راه‌اندازی 200 کانال انتخاباتی، چند تغییر بی‌جا و به‌جا جزو اتفاقات مهمی است که در 1402 صدا و سیما افتاد.

سرپرست سازمان بسیج هنرمندان کشور در پی فرارسیدن نوروز، پیام تبریکی برای هنرمندان صادر کرد.

اگر روزه‌دار بعدازظهر مسافرت کند باید روزه را تمام کند. اما اگر پیش از ظهر مسافرت کند روزه باطل است، ولی قبل از حد ترخص نمی‌تواند روزه را افطار کند؛ و اگر پیش از آن افطار کند بنابر احتیاط کفاره بر او واجب است ولی اگر حکم مسأله نمی‌دانسته کفاره ندارد.

ویژه برنامه «سحرنشینی» در حالی با محوریت توجه به جایگاه مادران و اهمیت نقش مادری به آنتن شبکه دو آمده که حضور راحله امینیان به عنوان مجری زن در سحرگاه تلویزیون در نوع خودش تابوشکنی محسوب می‌شود.

مستند «معلم اختاپوس من» برنده جایزه بهترین مستند اسکار 2021 جمعه 3 فروردین ساعت 16 از شبکه مستند پخش می شود.

مرور فیلم‌های سینمایی اکران شده در نوروز 1403 حاکی از تنوع ژانر و دست باز تماشاگران برای انتخاب فیلم مورد علاقه‌شان است.

سریال رمضانی شبکه سه بنابر پیش‌بینی کارگردانش به دلیل ورود به موضوعات حساس و اصطلاحا لونه زنبور برخی مفسدین اقتصادی روزانه و شبانه باید منتظر هجمه و حمله‌های توئیتری و غیرتوئیتری باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با انتقاد از ناوگان فرسوده چاپ گفت: ایران به قبرستان ماشین‌آلات دست دوم تبدیل شده است و هر چه ما فعالان صنف هشدار می‌دهیم در حکم فریاد زیر آب است و به گوش مسئولان نمی‌رسد.

وقتی پیشنهاد نوشتن شهید محرابی به بنده داده شد و زندگی ایشان و فراز و فرود و دقتی که در کسب حلال و امور روزمره داشتند من را به این نتیجه رساند که شهدای دفاع‌مقدس در زمان حال نیز تکرار می‌شوند.

قائم مقام معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم گفت: تفکرات غیر الهی هویت انسان را صرفاً آزاد می‌داند که موجب ظلم، بی بند و باری، غارت، از هم گسیختگی خانواده، از بین رفتن کرامت انسانی و سقوط اخلاق و معنویت شده و نمونه بارز آن رژیم صهیونیستی است.

تنها کسی که مقام مشیت در او تحقق یافته و افقش با افق مشیت یکی است و راه و وسیله اتصال آسمان و زمین است، کسی است که خدا خلقت را به او شروع فرموده و به او نیز ختم خواهد فرمود که این همان حقیقت محمدی و علوی، صلوات الله علیهما، است.

شبکه‌های تلویزیونی در ادامه جشنواره سینمایی نوروزی با پخش فیلم‌های جدید خارجی و ایرانی به استقبال سومین روز از فروردین 1403 می‌روند.

جزء یازدهم قرآن را با ترتیل شهریار پرهیزگار، معتز آقایی و عباس امام جمعه می‌شنوید.

حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور بیانیه‌ای درباره جنجال‌های اخیر مربوط به مالکیت زمین این حوزه توسط اشخاص حقیقی، اعلام کرد: دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: نشست قرآنی تهران باید آینده درخشان جامعه اسلامی و وحدت امت اسلام را در ریشه‌کن کردن تروریسم دولتی رژیم صهیونسیتی نشان دهد و سکوت مجامع بین‌المللی و حامی صهیونسیت را به چالش بکشاند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از قرآن مجید به عنوان قدرت نرم مردم غزه و مقاومت و همچنین قدرت نرم مقاومت اسلامی یاد کرد و گفت: به همین دلیل است که به قرآن هجمه می‌شود و اگر قرآن این آموزه‌ها را نداشت، اینگونه به آن هجمه نمی‌شد.