جمعه 31 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

براساس آمارهای ثبت شده در موسسه سینما شهر 21 فروردین، پر مخاطب‌ترین روز سینما از ابتدای سال جاری بوده است.

کتاب "هیس! پیرمرد چهارده ساله خوابیده" با نگاهی به زندگی یک رزمنده مازندرانی در 13 بخش از سوی سوره مهر منتشر شد.

حوزه هنری انقلاب اسلامی از سال 93 تاکنون، فروردین ماه هر سال مصادف با شهادت مرتضی آوینی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی را با توجه به شخصیت تأثیرگذار و جریان‌ساز بر اشاعه و ترویج هنر انقلاب در ابعاد ملی و بین‌المللی انتخاب و معرفی کرده است.

سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تازه‌ترین اثر پروژه «تار و تاریخ‌» با عنوان «طرب است در طرب» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد در قلعه رستم سیستان ضبط شده است.

امروز باید با نگاه تمدنی برای آموزش، توانمندسازی و تربیت ائمه جماعت هزینه شود و تکلیف است که ائمه جماعت، در هر جایگاهی، هم باید حد اعلای تقوا و ذی طلبگی خود را رعایت کنند و هم با مردم باشند و با مردم زندگی کنند.

چالش مسابقه «خانه» از فردا پخش خود را در شبکه یک آغاز می‌کند و «تهران بیست» از امشب با موضوع بررسی تصادفات نوروزی به آنتن شبکه تهران می‌آید.

جلد دوم کتاب «شهر شکل‌ها»، نوشته مونا جوان، تلاش دارد با به کار بردن شخصیت‌های جدید از تکرار بپرهیزد. این اثر برای کودکان از سوی جمکران منتشر شده است.

«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به 100 میلیون بازدیدکننده رسید.

منوچهر پناهی نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت.

ستاد برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار اعلام کرد استان گلستان، عهده‌دار میزبانی هشتمین دوره این رویداد به دبیری محمد کرم‌الهی شد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب تهران نیست. در هیچ جای دنیا نمونه آن را ندیده‌ام. این نمایشگاه یک دانشگاه خودشناسی است

در دومین نشست شورای هنری و انتخاب آثار نمایشگاه آثار قرآنی "روایت باران" بر لزوم توجه به اقتصاد در توسعه و ترویج هنرهای قرآنی و تاثیر مستقیم و بسزایی که در این عرصه دارد، تاکید شد.

در حالی که یکماه و 14 روز به به پایان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، علی‌رغم وعده‌های قالیباف برای طرح اصلاح قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در صحن علنی هنوز این اتفاق رخ نداده است.

مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کشور سمت و سوی ایدئولوژیک می‌دهند آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.