شنبه 14 مهر 1403

تسهیلات بانکی به طرح‌های مشاغل خانگی صنایع دستی در زنجان پرداخت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تسهیلات بانکی به طرح‌های مشاغل خانگی صنایع دستی در زنجان پرداخت می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تسهیلات بانکی به طرح‌های مشاغل خانگی صنایع دستی در این استان پرداخت می‌شود.

امیر ارجمند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال، ترویج و رونق صنایع دستی به فعالان صنایع دستی مشاغل خانگی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان واجد شرایط از طریق سایت سایت مشاغل خانگی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ انجام می شود، اظهار داشت: بررسی احراز شرایط متقاضیان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تایید اداره کل کار و تعاون استان بر اساس دستورالعمل انجام و پس از آن به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

ارجمند بیان کرد: در سال جاری 80 فقره مجوزهای مشاغل خانگی صنایع دستی مستقل و 13 فقره مجوزهای مشاغل خانگی پشتیبان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: از آغاز امسال تاکنون 40 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به صنعتگران صنایع دستی این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از 45 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می روند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان هم اکنون حدود 6 هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.

*س_برچسب‌ها_س*