دوشنبه 23 مهر 1403

تشکیلات خودگردان فلسطین قطع همکاری با تل آویو را عملی می کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشکیلات خودگردان فلسطین قطع همکاری با تل آویو را عملی می کند

تهران - ایرنا - نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط خواست، دستورات اخیر محمود عباس رییس این تشکیلات را در خصوص لغو توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی و آمریکا عملی کنند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، محمد اشتیه در نشست فوق العاده شورای وزیران، به تمامی وزارتخانه ها دستور داد گام هایی عملی و تدابیری فوری را برای اجرای تصمیمات اعلام شده از سوی رییس تشکیلات خودگردان در خصوص روابط با اسرائیل و آمریکا بردارند.

محمود عباس سه شنبه شب در نشستی با مسئولان تشکیلات خودگردان اعلام کرد که سازمان آزادیبخش و دولت فلسطین تصمیم به لغو تمامی موافقنامه ها و تفاهمنامه ها با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز کلیه تعهدات مرتبط با این موافقتنامه ها و تفاهمنامه ها از جمله همکاری های امنیتی گرفته اند.

برخی رسانه ها پیشتر از تلاش مسئولان رژیم صهیونیستی و برخی مقام های بین المللی برای بازداشتن رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم خود برای خروج از توافقنامه های امضا شده با واشنگتن و اسرائیل خبر داده بودند.

سخنان عباس سه شنبه شب از تلویزیون فلسطین در رام الله و در پاسخ به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی برای الحاق سرزمین های اشغالی سال 1967 فلسطین پخش شد.

تصمیم وی در این باره به معنای توقف تمامی تفاهمنامه ها و موافقنامه های امضا شده با رژیم اسرائیل به ویژه پیمان اوسلو است که بر اساس آن تشکیلات خودگردان فلسطین تاسیس شد.

*س_برچسب‌ها_س*