شنبه 7 مهر 1403

(تصاویر) بیوگرافی، عکس‌های شخصی و زندگی خصوصی زهرا اویسی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
(تصاویر) بیوگرافی، عکس‌های شخصی و زندگی خصوصی زهرا اویسی

خانه ما نام مجموعه تلویزیونی به نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و شادمهر راستین و به کارگردانی مسعود کرامتی است که در سال 1379 از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در 26 قسمت پخش شد.

شبکه آی‌فیلم نیز در چند نوبت از جمله خرداد 1393، مرداد 1396 و مهر 1401 اقدام به پخش مجدد این سریال کرد.

زهرا اویسی سارای خانه ما

داستان سریال خانه ما 

در این مجموعه رضا بابک (در نقش فرهاد تهرانی، پدر خانواده)، گوهر خیراندیش (در نقش آذر، مادر خانواده)، وحید رهبانی (در نقش نیما)، زهرا اویسی (در نقش سارا)، مانی نوری (در نقش پویا) و کیمیا ذوالفقاری (در نقش آیدا) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در بخش‌هایی از سریال نیز بازیگران مهمان به تناسب داستان به مجموعه اضافه می‌شوند. فرهاد تهرانی یک استاد فیزیک و عضو هیئت علمی یک دانشگاه است. نیما عشق فوتبال و پویا پسر باهوش ولی درس‌نخوان و شیطان خانواده است.

آیدا نیز کودک 5.5 ساله بامزه و باهوش ولی ساده‌باور است که معمولاً توسط پویا دست انداخته می‌شود. سارا اقتصادی و گاه خسیس و علاقه‌مند به فیلم‌سازی است.

آذر مادر خانواده به گل و گیاه علاقه دارد. در قسمت‌های ابتدایی پدربزرگ خانواده نیز حضور دارد که در قسمت‌های بعدی به بهانه سفر به اهواز حذف می‌شود و در چند قسمت مانده به آخر نقش محدودی ایفا می‌کند. داستان از خرید خانه توسط پدر آغاز می‌شود.

شروع فعالیت هنری 

زهرا اویسی سارای خانه ما

زمانی که 6 سال داشتم مادر سر یک سریال به کارگردانی محمد حسن زاده بود، من در عالم بچگی داشتم استایل و راه رفتن مامان را تمرین می‌کردم که مرحوم جعفر بزرگی توجه شان به من جلب شد و دیگران را صدا کردن همان شد که آقای حسن زاده از من تست گرفت و بازیگر شدم.

ماجرای شهرت 

در سن 11 سالگی بود که با بازی در فیلم سینمایی کیمیا در سال 73 به کارگردانی احمدرضا درویش، بازی در کنار بازیگران بنامی، چون خسرو شکیبایی و بیتا فرهی را تجربه کرد و شناخته شد زهرا ویسی نوه میراحمد صفوی، کارگردان تاتر نیز می‌باشد.

داشتن خانواده‌ای هنرمند

وی فرزند زهره صفوی بازیگر زن ایرانی است. ما 3 برادر و 4 خواهر هستیم، ولی غیر از من تنها یکی ازخواهرانم میترا که البته در فضای سینما به نام ماندانا اویسی شناخته می‌شود چهره پردازی سینما را تجربه کرده و مدتی هم تهیه کننده بود.

زهرا اویسی و مادرش زهره صفوی

بازیگری تا کار در دفتر حقوقی 

وقتی دیپلم گرفتم سریال‌های خوبی مثل خط قرمز، خانه ما، اگه بابام زنده بود و... به من پیشنهاد شد که در زمان خودشان قابل توجه بودند، ولی باعث شد من از تحصیل عقب بمانم. بعد از آن هم تصمیم گرفتم جدا از فضای بازیگری یک شغل داشته باشم و سینما را به عنوان یک کار تفننی پیش بگیرم با تشویق خواهرم که وکیل پایه یک است، رشته حقوق را انتخاب کردم و در حال حاضر دفتر ایشان می‌باشم.

ازدواج 

اطلاعاتی در مورد ازدواج و همسر وی رسانه‌ای نشده است.

نسبت فامیلی با فتحعلی اویسی؟

من دختر خانم زهره صفوی بازیگر هستم و با آقای فتحعلی اویسی هیچ نسبت فامیلی ندارم، اگر چه بسیار دوستشان دارم. بعضی نوشته بودند مادرم همسر آقای فتحعلی اویسی است و برای ما یک خانواده جدید ساخته بودند که باعث حاشیه‌هایی شده بود. ایشان هم بار‌ها اعلام کردند که من دخترشان نیستم.

بازیگران مورد علاقه 

از بازیگر‌ها به نظرم هر بازیگری سبک و سیاق و ویژگی‌های خودش رو داره ولی فاطمه معتمدآریا، رویا نونهالی، گلاب آدینه، لیلا حاتمی بازیگران مورد علاقه من هستند و کار‌های درخشانشون رو می‌بینم.

فیلم‌های سینمایی 

لبه تیغ (جمال شورجه، 1371)

حسرت (1373)

کیمیا (احمد رضا درویش، 1373)

مرضیه (اسفندیار شهیدی، 1373)

ماه پیشونی (جواد ارشاد، 1374)

تنها (علی قوی تن، 1376)

شور زندگی (فریال بهزاد، 1377)

همسفر (مجموعه - یک قسمت - قاسم جعفری، 1379)

مثلث آبی (هادی صابر ساخته سال 1378)

اشک و سکوت (اصغر نصیری سال 1390)

فیلم‌های تلویزیونی 

خانه روباه (1388)

دزدی که برای شام آمد (1392)

پارسا و رویا (1392)

مجموعه‌های تلویزیونی 

خانه من کجاست؟ (محمد حسن‌زاده، 1371)

خانه ما (مسعود کرامتی، 1378)

خط قرمز (قاسم جعفری، 1380)

ورود ممنوع، ممنوع (مهران غفوریان، 1382)

اگه بابام زنده بود (همایون اسعدیان، 1383)

ساده مثل نامه (پرستو شامحمدی، 1392)

برابر با اصل (سید جلال الدین دری، 1393)

منبع: گفتنی

از دست ندهید

طرز تهیه پلو مخلوط عربی

10 نشانه علمی که ثابت می‌کند عاشق شده‌اید

طرز تهیه خوراک نخود؛ خوراک خوشمزه و مقوی

دیگر لازم نیست صبح‌ها صورتتان را بشویید؟!