سه‌شنبه 17 مهر 1403

تصویربرداری فیلم ایران 68 در فردیس کلید خورد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصویربرداری فیلم ایران 68 در فردیس کلید خورد

کرج - ایرنا - کار تصویری فیلم طنز و نقادانه سینما و تلویزیونی ایران 68 با کارگردانی متین اوجانی روز سه شنبه در مجتمع فرهنگی رفاهی شفق شهرستان فردیس استان البرز کلید خورد.

حمید رضا دشتی تهیه کننده فیلم ایران 68 به خبرنگار ایرنا گفت: این گونه کارهای هنری برای نخستین بار است که در شهرستان فردیس انجام می شود.

وی با بیان اینکه خیلی از دوستان سوال می کنند که چرا فردیس را برای تهیه و تولید فیلم انتخاب کردید، اظهار داشت: فردیس به دلیل منطقه جغرافیایی خاص مورد توجه قرار گرفت و تمام صحنه های فیلم در این شهرستان اجرا و ضبط خواهد شد.

دشتی گفت: این مجموعه سینمایی با حمایت مسوولان شهرستان فردیس و مجموعه فرهنگی رفاهی شفق به تصویر کشیده می شود ضمن آنکه تمام عوامل پشت صحنه و دست اندرکاران این فیلم همگی از افراد حرفه ای سینما هستند.

وی توضیح داد: متین اوجانی کارگردان، پرویز کاظم لو مدیر تولید و بازیگرانی مانند حامد آهنگی، سیاوش چراغی پور، اسداله یکتا، مجید شهریاری، مهران رجبی و حشمت آرمیده در آن نقش ایفا می کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی ایران 68 گفت: مدت فیلم 90 دقیقه بوده که در قالب طنز و نقادانه به مسایل اجتماعی، سطح طبقات اجتماعی، کمرنگ شدن نشاط و تعالی، فرهنگ آپارتمان نشینی و سن ازدواج می پردازد.

دشتی افزود: پلاک خودرویی 68 کرج را انتخاب کردیم به خاطر اینکه این کار هنری شاخص شود و در موسیقی فیلمنامه اعداد 6 و هشت بوده که هم اسم پلاک 68 است.

وی ادامه داد: مجموع اعداد 6 و هشت عدد 14 «چهارده معصوم (ع)» می شود که در این جا نگاه مذهبی است.

دشتی گفت: تصویربرداری این فیلم اواخر مرداد ماه جاری به اتمام می رسد و پس از میگس، مونتاژ، صداگذاری و موسیقی بعد از ماه صفر امسال این فیلم اکران می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی این فیلم به صورت در رسانه خانگی و سپس از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

دشتی افزود: پس از اتمام فیلم سینمایی ایران 68، کار تصویربرداری مجموعه دیگر به نام «عتیقه» را آغاز خواهیم کرد، سپس زندگینامه یکی از شهدای مدافع حرم و شهید محمدحسین فهمیده به

تصویر کشیده می شود.

شهرستان 600 هزارنفری فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*